Tvorba poptávky je jednoduchá ale čím více informací uvedete tím konkrétnější nabídky dostanete. Ať už poptáváte tvorbu rozsáhlého firemního řešení portálu nebo jen pár řádkový program, je dobré zadání poptávky zásadní. Pro správnou volbu nestačí jen napsat: "Sháníme dodavatele na nový účetní software."
Je třeba vědět, jaké informace přidat do zadání, aby se vám vrátily opravdu relevantní nabídky, podle kterých se budete moci lépe rozhodnout, jak dál, s kým a omezili doplňující dotazy na minimum.
Snažte se co nejvíce popsat, co od nového softwaru očekáváte. Sepište si všechny funkce, které požadujete, a snažte se k nim doplnit co nejvíce podrobností.
Máte-li již vypracovanou nějakou produktovou specifikaci, grafické podklady nebo detaily napojení na další systémy, nezapomeňte je k poptávce připojit.
Hlavním účelem poptávky je i uvést dodavatele do obrazu. Je zapotřebí nastínit naše dosavadní aktivity, co vás motivuje k poptávce nového softwaru, a také uvést všechny případné důležité benefity produktu nebo služby, které se bude aplikace týkat. .
Dalším zásadním bodem je popis celkové strategie, která má vést k cíli. Zde je třeba specifikovat, co přesně po dodaveteli požadujeme, určit si rozsah aktivit. V případě, že práci dělíme mezi několik specializovaných dodavatelů, musíme popsat, co je úkolem každé z nich, abychom zajistili synergii mezi všemi částmi tvorby softwaru.
Popis cílové skupiny je dalším důležitým vodítkem pro dodavatele, který podle něj vypracuje své návrhy. Půjde o interní aplikaci, nebo se bude software nabízet dále k prodeji?Jaká je věková skupina, kterou se chystáte oslovit? Víte něco o jejich životním stylu a spotřebním chování? Máte nějaké relevantní výzkumy z minulosti? To vše byste měli zahrnout do specifikace potenciálních zákazníků.
Dobrý dodavatel sestaví rámec aktivit tak, aby přesně odpovídal vašim finančním možnostem. Můžete požadovat i více variant a návrhy doporučených aktivit. Ovšem pokud nedáte alespoň hrubý odhad peněz, jež se chystáte investovat, dodavatel bude pracovat “na slepo”, což bude stát cenný čas všechny strany.
Jaká je Vaše představa o termínu dodání finálního produktu? Do kdy potřebujete mít sotware hotový? Počítejte i s tím, že je nutné mít časovou rezervu na vaše testování a následné zapracování zpětné vazby.
Výběr dodavatelů v kategorii "vývoj software" z naší databáze.
(zobrazujeme i firmy z jiných regionů, které pracují vzdáleně)
Pojďme to zkusit najít jinak.
Zkuste nám napsat e-mail, nebo zavolat později. Poptávky vyřizujeme i mimo běžnou pracovní dobu a o víkendech.
Kontakty provozovatele