- Posunutí jedné příčky (vybourání, vyzdění)
- Elektro rozvody do příčky pro kuchyň + rozvod vody/odpadu
- Rozvody elektro ve dvou pokojích
- Podhledy sádrokarton v obyváku
- Stěny v obyváku : vystěrkování
- Podlaha v obyváku : podklad pro položení + podlaha (vinyl)
- Rozvod topení trubek (odstranění starých) + instalace radiátorů do obyváku topení).
Koupelna (změna dispozice, rekonstrukce) :
- Zbourání + vyzdění nových příček
-Odpadové/elektro/vodní rozvody
- Instalace sanity (vana, umyvadla, 2x WC, topení)
- Instalace nového elektrokotle, boileru
- Instalace podhledů (sádrokarton)?
- obkladyVíce...
Situaci jsem se opakovaně snažil vyřešit smírně, navrhoval schůzky, ústupky z mé strany, ale komunikace za strany firmy Vrátný je buď žádná nebo arogantní.
Závěrem : rekonstrukce měla být hotova 17.4., nicméně dodnes nemohu byt řádně užívat. Zaplatím cca dalších 40 tis Kč za vyrovnání výšky podlah z důvodu neodborného řešení situace firmou Vrátný. Sousedé jsou na mě naštvaní kvůli několikaměsíčnímu prodlení v dokončení rekonstrukce (kdy je stále obtěžoval hluk) – měli i vymalovat u sousedů pode mnou, jelikož jim neodbornou instalací protekla voda přes strop, dodnes nerealizováno. S firmou Vrátný není možná žádná dohoda. I když mám podepsanou smlouvu o dílo, tak se firma Vrátný nerozpakuje tuto smlouvu porušovat a to i včetně některých paragrafů Občanského zákoníku. Firmu Vrátný budu muset bohužel žalovat, jelikož mi i odmítají dílo řádně předat a odstranit četné vady/reklamace. Firmu Vrátný jsem i nominoval do pořadu ČT Černé Ovce, jelikož, i když se já mohu nějakým způsobem bránit, si dokážu představit, jak by pochodil nějaký důchodce – nucený se smířit se špatnou kvalitou prací, proplácení nákladů vícekrát, porušování jeho základních práv dle Občanského zákoníku či uzavřené smlouvy.
Musím též zmínit, že nebylo vše zcela špatné - například výborná komunikace s paní Simerskou ohledně objednávání zařizovacích předmětů . Ale i přes to zůstává pouze hořká pachuť v ústech namísto radosti z úspěšné rekonstrukce bytu. A výhled soudního řešení díky arogantního přístupu firmy Vrátný. Případným zájemcům o služby firmy Vrátný jsem ochoten na bytě ukázat, co tato firma považuje za „kvalitně odvedenou práci“, včetně konkrétního vysvětlení porušování smlouvy o dílo či příklady komunikace ze strany této firmy (kontaktujte kdyžtak administrátora webu ohledně mého kontaktu).
Pokud chcete za své peníze kvalitní práci , prozákaznický přístup a odpovědnost, tak je od firmy Vrátný nečekejte.
+++přidávám komentář k reakci pana Soukupa z firmy Vrátný+++
Dobrý den, pane Soukupe, Vaše reakce mě bohužel po zkušenostech s Vámi a Vaší firmou moc nepřekvapila. Namísto případné omluvy a slíbení vyřešení situace (jak by asi většina zákazníků očekávala od solidní firmy) jste se uchýlil pouze k nesmyslnému očerňování mě jako Vašeho zákazníka a žehrání na smlouvu, kterou jsme spolu projednali a společně podepsali. Lidé nejsou hloupí a sami si z toho udělají obrázek o Vaší solidnosti. Ano, vyjednal jsem si smluvní pokutu ve výši 1000 Kč za den prodlení, ale z pozice zákazníka jsou tyto sankce vždy pouze jako obrana proti nezodpovědným řemeslníkům, kteří často dílo nedokončí, zmizí a nekomunikují. Což byl bohužel i tento případ a proto i chápu, že Vás to tolik trápí. I kdyby došlo k dokončení díla k 19.6., jak tvrdíte, tak je to stále cca 2 měsíce po dohodnutím termínu (17.4.2017) - rekonstrukce měla trvat jeden měsíc!. Z mé strany nedošlo k žádnému prodlení ohledně výběru dlažby, sprchové zástěny či jiných prací (jak zmiňujete)– víte to Vy, vědí to velmi dobře i lidé z Vaší vlastní firmy (pan Sukdolák, paní Simerská). I přes to, že jste mi dílo doposud stále nepředali (i když jsem o to několikráte žádal Vás i Vašeho právního zástupce – bez odezvy), tak jsem i písemně oficiálně navrhoval, že pokud opravíte/vyřešíte reklamace/vady a dílo mi předáte, tak Vám toto datum zpětně uznám jako termín předání, aby Vám nadále neběželo penále. Toliko k Vašemu nepravdivému argumentu, že tuto sankci využívám účelově. Měl byste chápat, že žádný člověk, kerý si objedná rekonstrukci nechce profitovat na sankcích. Chce především bydlet! K Vaší poznámce o „NESMYSLNYCH VADACH a REKLAMACICH“ : tyto vady/nedodělky/reklamace jste i sám písemně uznal a slíbil odstranit (všechny reklamace/vady jsem uplatnil okamžitě bez prodlení a v rámci zákoných lhůt). Jedná se například o poškrábané umyvadlo (uznáno i firmou SIKO), poškrábanou vanu (uznáno firmou SIKO) , křivé nové stěny (i vychýlení 2cm na metr), chybějící spárovací hmota mezi dlažbou, ohyzdné silikonování vany, okousané/zubaté okraje obkladů, špinavý žlab ve sprchovém koutě, který se Vaši řemeslníci ani neobtěžovali zakrýt při omítání stěn, atd., atd. Necháme na zvážení všech, kteří čtou tyto řádky a uvažují o spolupráci s Vaší firmou, jestli takové vady též považují za „nesmyslné“ jako Vy. Praskliny na zdech, které jsou též předmětem reklamace a které tak vehementně obhajujete nutností vysycháním zdiva dle soudního znalce , jsou pouze tam , kde Vaši řemeslníci přes mé opakované stížnosti nahodili na novou zeď pouze novou vrstvu omítky, aby to měli rychle za sebou (bez použítí perlinky). Jinde praskliny nejsou (a omítaly se všechny zdi ve dvou pokojích a v jádru), i když se jedná o starší dům. Vaši informaci, že se kě mě hodláte vrátit a tuto vadu opravit, slyším poprvé - mě jste nic takového neavizoval. Ohledně nedoplacení zbytku peněz : ano, máte pravdu, zbytek jsem stále nedoplatil. Ale doplacení zbytku peněz (který činí několik málo procent z celkové částky – je to pár tisícovek z celkové částky více než 400 tis Kč (včetně zařizovacích předmětů), které jsou již na Vašem účtě) je dle SOD podmíněno předáním díla, k čemuž přes mé opakované žádosti stále nedošlo. Veškeré ostatní náklady dle SOD jsem platil vždy plně a okamžitě dle SOD, což nemůžete též zpochybnit. Veškeré vícepráce, které jsme si odsouhlasili, jsem uznal. Ale pokud se mi například v rámci „kompletních elektrorozvodů pro kuchyň/obývací pokoj“ (zahrnuty v rozpočtu) snažíte naúčtovat navíc „přívod pro průtokový ohřívač“, tak takové věci opravdu nehodlám akceptovat a nebude je akceptovat žádný Váš zákazník. Vašich pokusů mi naúčtovat něco vícekrát bylo několik a v řádu desítek tisíc korun.
Nemohu a nebudu soudit, jak je možné, že „máte za sebou stovky spokojených zákazníků“, jak tvrdíte, ale má zkušenost s Vaší firmou je velmi negativní v kvalitě práce, komunikaci, dodržení termínu, řešení reklamací. A vidím, že podobné zkušenosti nemám pouze já a v podobném duchu si stěžují i další Vaši klienti. Neočekávám od Vás odpovědnou reakci a nebudu se nadále obhajovat. Zmiňuji zde konstruktivní kritiku (na kterou jste reagoval velmi nepřátelsky, manipulativně a nepravdivě) a všem zájemcům o Vaše služby nabízím objektivní informace, ukázku Vaší práce a komunikace, aby si mohli sami udělat obrázek, komu chtějí svěřit své peníze a čas. Já nemám, co skrývat.
V příloze posílám pár ukázek :
- sprchový žlab zcela čistý od malty dle slov pana Soukupa
- silikonování vany, které je prý zcela v pořádku
- vana s kusy omítky uvnitř
- vana instalovaná před dokončením hrubých prací (z vany se stal ponk pro řemeslníky)
- „profesionální“ oprava křivé zdi na WC (nahození omítek přímo na vymalovanou novou zeď + kousek sádrokartonu) - zeď popraskala
Více...
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.
Chtěl bych reagovat na výše napsanou referenci p. Vetešníka, která je pouze lživá a nepravdivá. Vše se má zcela jinak. Do dnešního dne p. Vetešník dílo nepřevzal a dle předávacího protokolu dílo za odvedenou práci nedoplatil. Vzhledem k podepsané SOD, kterou si upravil s podmínkou pokuty 1.000,-/den, což teď dokazuje pouze účelové jednání ze strany p. Vetešníka, že dílo nepřevezme, že dílo není způsobilé k užívání, že na seznamu vad a nedodělků má 40 bodů (NESMYSLENÉ VADY A REKLAMACE) a proto nám běží penále. Bohužel jsem SOD podepsal a teď je to pro nás všechny jen jedna velká noční můra a žádné jiné firmě bych tohoto zákazníka nepřál. P. Vetešník odmítá zaplatit práce, které si sám nadiktoval, byly provedeny nad rámec rozpočtu a myslí si, že je od nás dostane jako dárek k Vánocům, nebo nevím co? Mám za sebou stovky předaných rekonstrukcí a velmi spokojených zákazníků a po spolupráci s p. Vetešníkem jsem přestal mít chuť dále pracovat. Ono by tady na obhajobu nestačila kniha, proto posílám pár bodů, které jsou příčinou tohoto sporu. který bohužel musí vyřešit až soud. 1/elktroinstalace -p. Vetešník podepsal SOD se 4ks zásuvek a 4ks světel a nakonec má po dohodě s elektrikáři v bytě 17 zásuvek+ datové kabely+nové rozvody v chodbě -vícepráce však odmítá zaplatit 2/vyrovnání podlah-dle rozpočtu vyrovnání OSB deskami v jedné vrstvě- provedeno odborně našim podlahářem dle rozpočtu. 3/reklamace zař.předmětů- zař.předměty nejsou součástí SOD p. Vetešník si je objednával mimo SOD, měl si zboží převzít a zkontrolovat ho a pokud se mu něco nezdálo, mohl nás o tom ihned informovat a né až po dokončení rekonstrukce, vše se mohlo řešit dříve. 4/Co se týče stavebních vad,které uvádí p. Vetešník, tak ty samozřejmě nebrání v užívání nemovitosti-celý byt prošel značnou zátěží bourací a stavební. Pokud se zdí, štukuje, maluje, vyrovnává, obkládá...atd..vše potřebuje takzvaně uzrát. Nemůžeme ovlivnit pohybu nemovitosti a pokud vše vysychá a pracuje,je logické, že sem tam se objeví prasklinka, vlásešnice, atd...jakmile stavba důkladně vyschne, soudní znalec uvádí až 4 roční období, k p. Vetešníkovi přijedeme a opravíme všechny prasklinky a vlásečnice. Tato věc nebrání ale v užívání bytu. A některé práce prostě ve starém bytě lépe provést prostě nejdou, tak jak si investoři mnohokrát myslí. Dohodnou se s p. Vetešníkem je bohužel těžké,protože celá situace teď bohužel směřuje k účelovému jednání ze strany p. Vetešníka, kdy podepsaná SOD jasně uvádí, penále za den 1.000,-Kč a které nám neustále, dle slov p. Vetešníka, běží. Podepsat smlouvu s tímto zákazníkem bylo mou nejhorší profesní chybou v této firmě. Taky bych chtěl podepsat SOD s denní pokutou 1.000,-Kč a pak se rozhodovat o typu obkladu, sprchové zástěny a jiných prací teprve až týden po termínu ukončení rekonstrukce,na nic nespěchat a počítat denní penále.... Za celou dobu mého působení v této firmě jsem neměl horšího zákazníka, bohužel.... Nezavděčíte se každému, ale tohle je opravdu nad rámec.... V. Soukup.