Cs calc sep 2016 4bc761a0b6b691fbcfea054d7e324d6974a858edb7491fc05c05737ffc52ddac
Cs calc sep 2016 rolldown 28a5066a8bcb82a1b93e3959472646e46300bc99cf25944009cf01692330c300

Reference Kompletní rekonstrukce 2+kk Nusle

Popis zadání
Reference vznikla z poptávky.

=== Zadání
Dobrý den, mám v úmyslu provést kompletní rekonstrukci bytu 2+kk v přízemí činžovního domu z 30. let 20. stol na hranici Pankráce a Nuslí. Byt se uvolnil poté, co se odstěhoval nájemník, který zde bydlel 15-20 let. Byt je zcela vybydlen, přičemž nad rámec rekonstrukce koupelny a interiérů je třeba instalovat nové rozvody el. energie, odstranit staré el. topení a instalovat moderní plynový kotel a související rozvody a topení. Do rekonstrukce jsem ochoten investovat max 250 tis.. Byt je určen pro pronájem, přičemž ho po rekonstrukci hodlám zařídit funkčním nábytkem a doplňky např. z IKEA, takže rekonstrukce by měla odpovídat požadavkům na základní, ale funkční standard. Budu rád, pokud mě budete kontaktovat a domluvíme se na osobní prohlídce bytu, kde bychom si udělali závěr ohledně další spolupráce.Termín rekonstrukce dle dohody.

=== Nabídka
Dobrý den,
rádi Vám předložíme přesný položkový rozpočet pro všechny práce a materiály na rekonstrukci dle Vaší poptávky.
Zabýváme se rekonstrukcemi celých bytů a domů již 12 let!
Záruku na kompletní dílo poskytujeme 5 let.
Máme pouze vyškolené a profesionální pracovníky, kteří pracují pod naším každodenním stavebním dozorem.

Na kompletní sortiment RAKO vám nabízíme slevy 30%.

Na podlahové krytiny FLEXAR vám nabízíme slevy 25%.
V případě vašeho zájmu o bezplatné zaměření, konzultaci a rozpočet nás neváhejte kontaktovat


Dodavatel (řemeslník)
Kvalita výsledku
S nedostatky
Poměr cena výkon
Solidní
Úroveň jednání
S nedostatky
Celkové hodnocení

Zadání:
rekonstrukce bytu 2+kk 50m2 do 250 tis. (pokoje – stěny + podlahy, koupelna komplet, kuchyně bez linky, byt nakonec komplet v elektřině, nikoli plyn. vytápění)

Nabídková cena:
RAKO koupelny / Vrátný group 265 tis
– 50 tis při podpisu, 95 tis do 10 dnů od zahájení stavby, 95 tis do 20 dnů od zahájení stavby, 25 tis při převzetí, tzn. fakticky 90% ceny před dokončením; druhý v pořadí nabídka o 25 tis. vyšší, celkem 12 zájemců, na prohlídku se dostavilo 5.

Průběh a výsledek realizace:
Na konečné hodnocení jsem si v zájmu 100% objektivity počkal raději pár měsíců po ukončení rekonstrukce tak, aby se, pokud možno, projevily případné problémy, a nikoli abych v dobrém naladění převzal byt, napsal super recenzi, a byt se mi po týdnu rozpadl - tuto chybu dle mého dojmu dělá většina hodnotících.

Celkový dojem pro ty, co nechtějí číst dále, je takový, že to, co jsem chtěl, mám – tzn. zrekonstruovaný byt k pronájmu, který jsem obratem pronajal a který mi (doufejme) během dvou let splatí úvěr na rekonstrukci. Průběh byl ovšem docela jiný než jsem si představoval - a rovnou mohu uvést, že pokud jste pracovně vytíženi a dbáte na kvalitu provedení, rozhodně se vyplatí si za rekonstrukci připlatit a nebrat nejnižší nabídky. Zpětně totiž mohu hodnotit, že pokud bych měl např. příležitost být pracovníkům RAKO koupelny / Vrátný group neustále za zadkem, dělat jim fakticky stavební dozor a pravidelně kontrolovat dodané materiály a spotřebiče, provedení prací, apod., pak bych se vyhnul alespoň 80% následných komplikací.

Celkové provedení rekonstrukce není špatné a byt viditelně prokoukl, avšak když se blíže podíváte na některé dílčí věci, pak vám opravdu hlava nebere, jak proboha mohl někdo od té které věci odejít jako od hotové práce či ji za takovou vůbec považovat (což také něco vypovídá o zhotovitelově vnímání zákazníka).

Ta tam je tedy moje původní představa, že na svoji poptávku obdržím 100% práci a rekonstrukci NA KLÍČ, protože ještě měsíc po převzetí jsem si svépomocí či s jinými řemeslníky / opraváři zajišťoval odstranění zcela zásadních potíží (ano, zhotovitel dává záruku, ale když to někdo provede nějak napoprvé, jak to asi u něj dopadne napodruhé co do kvality a úrovně?!...takže z mého pohledu věc radši nechám zkouknout někoho jiného za peníze, tzn. pro mě záruka k ničemu – navíc se poučíte při tom, jak se „opraváři“ vyjadřují k úrovni odvedené práce).

Nejhorší byl fakt, že řada věcí se projevila až opravdu po zabydlení, takže jsem se dostal do situací, kdy se již nastěhoval nájemník a netekla mu teplá voda déle než 3 minuty denně, pojistky vyhazovaly každých 30 min a v bytě byla relativní zima. Teď si představte, že jste v práci, máte toho i tak nad hlavu, a každou chvíli vám volá nájemník, že je něco špatně, či něco nefunguje.

Takže celkově se připravte na vícenáklady (v mém případě za dodělávky, dodatečné opravy + nářadí celkem do 20 tis.- nezahrnuto ve výše uvedených 265tis. ), delší dobu pro skutečné dokončení rekonstrukce z důvodu dodělávek a oprav, pár stresových situací a bezesných nocí a asi tak o 5 let kratší život.

Zdůrazňuji, že výše uvedený závěr je relevantní pouze pro objednatele jako já – tedy laiky, kteří se v životě zabývají něčím úplně jiným, než stavebními pracemi, a jen by prostě chtěli něco zrekonstruovat – a nikoli pro protřelé šíbry, pro které jsou běžné vzorce společenského chování pouze známkou slabosti a naivity.

Abych nezůstal pouze u obecných tezí, níže si dovoluji uvést konkrétní příklady toho, s čím jsem se během realizace a po předání rekonstrukce setkal:

1) Objednal jsem si konkrétní typ obložení nad kuchyňskou desku – bez jakékoli domluvy byla kuchyně obložena něčím jiným – shodou okolností kachličkami z koupelny – nevím, zda pracovníci RAKO koupelny / Vrátný group potřebovali udat zbylé kusy – vše mi bylo samozřejmě oznámeno až následně poté, co bylo vše hotovo, s odůvodněním, že u mnou vybrané mozaiky byla neúměrně dlouhá dodací doba – nevypadá to nikterak hrozně, ale když nad kuchyňskou deskou máte stejné kachličky jako ve sprchovém koutě, působí to trochu levně (a opět to něco vypovídá o zhotovitelově vnímání zákazníka);

2) Byt je po rekonstrukci celý v elektřině, tzn. 2x akumulačky, bojler, el. trouba a varná deska – dodatečně jsem zjistil, že je vše připojeno na vysoký tarif – z přepínače HDO pouze koukaly dráty – naštěstí jsem nedostal šanci toto zjistit až z prvního vyúčtování;

3) V bytě jsou dvoje akumulační kamna, každé o výkonu 2000W – kamna byla připojena na jediný jistič 16A s max kapacitou 3500W, který tak neustále vypadával a kamna netopila;

4) Ve smlouvě o dílo mám jasně napsáno, že v bytě budou instalovány dvoje akumulační kamna – el. rozvody však byly provedeny na přímotopy (1 fáze namísto 3 fází), takže kamna teplo pouze sálala a nefoukala teplý vzduch větrákem (což je jejich hlavní výhřevná funkce) – toto mohlo být opraveno nedestruktivním způsobem pouze tak, že ke každým akumulačkám teď vede další kabel z nejbližší zásuvky, který napájí větrák a termostat, což je po praktické i estetické stránce na nic;

5) Hlavní jistič v rozvodové skříňce byl zjevně starý a neunesl zátěž všech spotřebičů v bytě a vyhazoval, což pracovníci RAKO koupelny / Vrátný group vyřešili tak, že porušili plomby PRE Distribuce (dosud v řešení, hrozí pokuta), pohrabali se v rozvodové skříňce a na hlavním jističi udělali drátem regulérní bypass – samozřejmě bez toho, aby se o tom nějak zmínili – na vše přišel až přivolaný elektrikář;

6) Ve smlouvě o dílo mám jasně uvedeno, že bude instalován bojler Dražice 80, přičemž sám pan Vrátný mi vysvětloval kvality tohoto výrobce a jeho nádoby. Při prvním problému s boilerem jsem zjistil, že mám instalován bojler Ariston – přivolaný opravář mi oznámil, že tento typ se již pět let nevyrábí a že zřejmě ležel někde na skladě (nedokážu sám zhodnotit) – samotná oprava byla nakonec celkem dílčí a nyní snad již vše funguje, ale nechci domýšlet, jak bude probíhat složitější oprava, případně výměna – bojler je instalován horizontálně nad sníženým podhledem;

7) Ve sprchovém koutě koukalo ze zdi potrubí – baterie ve sprše nedoléhala ke zdi a mezi baterií a stěnou byly asi 3 cm trubky;

8) V koupelně byla instalována jediná zásuvka a bylo mi doporučeno přepojovat do ní podle potřeby topný žebřík či pračku – dost nepraktické - následně opraveno zhotovitelem na dvouzásuvku;

9) Topný žebřík nefungoval – vnitřek bez kapaliny + nefunkční topná tyč;

10) Dveře do jednoho z pokojů nelze zamknout – zámek není v ose s klíčovou dírkou – 2. jakost? - to je potíž v případě, že bych byt do budoucna pronajímal dvěma studentům.

Tolik fakta. Aby to ale nevyznělo příliš negativně, jako zásadní osobní přínos celé rekonstrukce vnímám to, že v důsledku nějakých těch dodělávek se ze mě – doposud manuální práce neschopné kancelářské krysy – stal celkem zručný domácí opravář, a to do té míry, že si mě nyní na pomoc zvou i někteří sousedé, kteří mě předtím „viděli v akci“.

Závěr:
halabala DODO - Obecně doporučuji si opravdu připlatit a provádět rekonstrukce velkoryseji, protože přílišné úspory se vám ve výsledku vrátí a bude vás to stát nejen peníze. Pokud budete realizovat rekonstrukce s RAKO koupelny / Vrátný group, pak si rozhodně nechte alespoň elektro práce udělat od někoho jiného. Za zásadní pak považuji si hned ze začátku vyjasnit pozice se zhotovitelem a jasně mu sdělit vaše očekávání (v případě, že mu už apriori nejste jedno) – sám jsem měl například dojem, že řemeslníci vnímají věc tak, že když je byt k pronájmu, pak práce nemusí být 100%, protože zákazník tam stejně nebude bydlet, a očekávají, že ke svému nájemníkovi bude mít stejný přístup jako oni k rekonstrukci.

Dohodnutá cena
Skutečná cena

265 000 Kč

Související témata:
hlasy
+6
Špatně napsaná reference
Bude uveden v komentářích reference
Dejte hlas autorovi za užitečnou referenci
Reference vložena dne 20.01.2016 uživatelem Uživatel_112863

1
2
2a
3
4
5
6
7
7a
7b
8
8a
Komentář dodavatele
Tímto reaguji jako jednatel společnosti na danou referenci. Pan Hromas převzal zakázka a doplatil dle jeho slov že je vše v pořádku. Do dnešního dne v předávacím protokolu není jediná zmínka o požadavku něco opravit. Do dnešního dne nám nepřišla jediná reklamace. Naopak pana Hromase kontaktovala 5xpracovnice našeho zákaznického centra p.Symerská a chtěla vědět zda je vše v pořádku a je spokojen. Nikdy nebyla nahlášena žádná závada ani reklamace !! Naše firma má 24h servis jak elektrykáře,tak instalatéry,proto není problém odstanit jakoukoliv závadu nejdéle do pár hodin. Opravdu nechápu proč pan Hromas poškozuje jméno naší společnosti,když nás nikdo nepožádal o případné odstranění závad a dále investuje do oprav. Naše společnost dává všem zákazníkům záruku 5 let.
Zde reaguji na jednotlivé body:
1/ zákazník byl upozorněn že požadovaná mozaika není vyrobena a bude až za dlouhou dobu. Mozaika která je použita,je RAKO lazio,naprosto vhodná pro kuchyňské linky. Použito po dohodě a ještě jako kompenzace kompletní propojení kuchyňské linky-voda/odpady/elektro-ZDARMA !!
2/ Elektro- v tomto případě jsem opravdu rozezlen,protože v bytě jsou akumulační kamna a boiler napojeny na noční proud. Pro předvedení funkčnosti byly tyto zařízení napojeny na jistič který je stále pod proudem. Několikrát jsem osobně upozornil že je potřeba přepojení do
Diskuze
Palec dolů s odůvodněním: Kecy bez podpisu!
"rovnou mohu uvést, že pokud jste pracovně vytíženi a dbáte na kvalitu provedení, rozhodně se vyplatí si za rekonstrukci připlatit a nebrat nejnižší nabídky." - To je také dost naivní názor. Mělo by to tak být, ale bohužel občas je to úplně naopak.
Dobrý den,
můžete prosím poslat i fotografie výsledné práce řemeslníků?
Dobrý den, dle požadavku přikládám foto vybraných "bodů", které jsem zmínil v recenzi
Děkuji za vložení fotografií.

Vrátný group s.r.o.-Aleš Vrátný...Chtěl jsem korektně odpovědět na veškeré uvedené body zákazníka,ale bohužel tento portál umožňuje pouze 500 znaků jako komentář dodavatele.
Naše společnost zrekonstruovala přes 3000 bytů a toto beru jako neobjektivní referenci. Opakuji že reklamace řešíme do 24h,ale pan Hromas u nás nikdy nic nereklamoval !! Šlo o co nejlevnější celkovou cenu. Například zde uvedené foto nerovné podlahy. Když byla podlaha položena na původní podlahu-zákazník nechtěl plošné vyrovnání,nemůže komentovat rovnost podlahy...Dáváme 5 let záruku,tak proč pan Hromas ani nezašle reklamaci a jen nás zde očerní?? Jsme velká firma,která disponuje oddělení péče o zákazníky,24h servisem a týmem techniků,které řeší reklamace do 24h. Realizujeme byty a koupelny přes 18 let, ale zřejmě se nedá vyhovět každému...Nic jiného k tomu nejde dodat. Aleš Vrátný-jednatel.
Dobrý den, opakovaně si dovoluji vložit svoji původní reakci na Váš komentář, tentokrát ale na žádost nejremeslnici.cz bez odkazů na jiné hodnotící servery, kde jsem jenom poukazoval na to, že obdobná, ale i více kritická hodnocení Rako koupelny / Vrátný group, jsou běžně dohledatelná na internetu, tak ze mě prosím nedělejte nějakého potížistu.

Ve svém hodnocení jsem se snažil být co nejpodrobnější a konkrétní příklady jsem dle možností doložil skutečnými fotografiemi Vaší práce. To je podle mě smyslem i účelem nejremeslnici.cz. Sám jsem se při výběru Rako koupelny / Vrátný group řídil komentáři o třech čtyřech větách s plným počtem hvězd - a vidíte, že to ke spokojenosti nevedlo, takže můj komentář berte jako snahu poskytnout ostatním spotřebitelům opravdu komplexní obrázek o průběhu a výsledku rekonstrukce. Navíc řada bodů ve Vaší reakci je vysloveně nepravdivá, např. kuchyni mi dodala i smontovala, vč. připojení, komplet KIKA, a nikoli Vy zdarma, a ty obklady z koupelny jste mi do kuchyně plácnul taktéž bez mého vědomí - na to by přece nikdo normální nemohl přistoupit.

V každém případě Vám přeji mnoho obchodních úspěchů, protože vidím, že z jednoho až dvou komentářů za měsíc po mé recenzi nyní chrlíte až dvě pozitivní hodnocení denně, což bezpochyby dokazuje Vaše zvýšené pracovní nasazení a zcela mimořádnou kvalitu práce - takže k ponaučení došlo zjevně na obou stranách
Dobrý den,realizujeme 25 koupelen a bytů měsíčně a je jasné, že se najde zákazník který má určité výhrady, ale opakuji, bohužel naše firma nedostala vůbec možnost reklamace řešit. To je dle mého základ oboustranné korektnosti. Nechápu, proč jste například ohodnotil jednání 2 hvězdičky,když jsem se k vám choval vždy naprosto slušně a korektně. Vždy jsem přijel dle požadavků a urgentně vše řešil. Nenapsal jsem, že jsme vám montovali kuchyň, ale zapojili. Dřez a baterii na vodu, světla pro kuch. linku, elektro pro troubu atd. Standardní cena 3500 Kč. Závěrem se omlouvám, že vše nedopadlo dle vašich představ,ale opravdu vše mohlo dopadnout k oboustranné spokojenosti, jen vědět že něco reklamujete. Jsme dost velká firma a nemůžeme si dovolit neřešit reklamace! I tak děkuji za komunikaci a věřím že to pomůže zlepšovat v naší společnosti komunikaci se zákazníkem. Aleš Vrátný-jednatel
Člověče, Vy byste pořád jen reklamoval a řešil reklamace......proč to prostě neuděláte pořádně?? U poloviny těch věcí by stejně bylo potřeba kutat do zdi (špatné rozvody, vodovodní trubka čouhající ze zdi, jiné obklady, jiný bojler) - možná to je pro Vás novinka, ale takovou reklamaci nikdo nechce a radši se na to vykašle. Jednání jsem ohodnotil nevalně, protože samotný kontakt sice v pořádku, ale řada věcí, co jsme si jasně dohodli a dokonce jste si to zapsal, pak vyzněla naprosto do ztracena nebo byla ve výsledku jinak. Možná by to opravdu chtělo omezit to množství realizací tak, abyste to organizačně zvládal a současně měl své lidi pod kontrolou...
 
Naši partneři DŮM & ZAHRADA.CZ CZECHDESIGN.CZ ČeskýKutil.cz ČMSS - Získejte u Lišky Baumit - Fasády, omítky, potěry
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace