Cs calc sep 2016 4bc761a0b6b691fbcfea054d7e324d6974a858edb7491fc05c05737ffc52ddac
Cs calc sep 2016 rolldown 28a5066a8bcb82a1b93e3959472646e46300bc99cf25944009cf01692330c300

Reference Rekonstrukce bytového jádra

Popis zadání
Reference vznikla z poptávky.

=== Zadání
Poptáváme rekonstrukci bytového jádra v panelovém domě byt 2+1 v Praze 4 Kamýku. Jednalo by se o vybourání stávajícího umakartového jádra, odvoz vybouraného materiálu k likvidaci, vyzdění nových příček z Ytongu, rekonstrukce elektrických rozvodů, úprava přípojky plynu v kuchyni, rozvody vody a odpadu, obklady a dlažba, instalace zařizovacích předmětů podle našeho výběru. Ze zařizovacích předmětů chceme zachovat nedávno nainstalované invalidní WC. Nově by se instalovala pevná sprchová stěna 80 cm a k ní posuvné dveře šířka 120 cm, obojí z tvrzeného skla (cena cca 15 tis.). Do toho vanička z litého mramoru 120x80 s protiskluzovou úpravou (cena cca 8 tis.). Dále umyvadlo s krytem sifonu (cena cca 2 tis.). Obklady (199 Kč/m2, rozměr 25x33 cm) a dlažbu (299 Kč/m2, rozměr 33x33 cm) máme vybrány včetně konkrétního vzoru a odstínu. Předpokládáme snížený strop ze sádrokartonu se zabudovanými bodovými světly. Ostatní zařizovací předměty (baterie, sprcha, madlo...) bychom vybrali ve spolupráci s Vámi při osobní návštěvě u nás. Představujeme si, že termín zahájení prací, jejich postup, termín ukončení, konečná cena včetně DPH a platby případných záloh na tuto cenu budou definovány ve smlouvě. V ní uvedená konečná cena musí obsahovat i provedení revizí nově nainstalovaných elektrických rozvodů a plynové přípojky.
Termín rekonstrukce potřebujeme co nejdříve, počínaje květnem 2015.
Nabídněte prosím rámcově cenu včetně DPH, kterou bychom upřesnili při Vaší návštěvě.
V případě potřeby můžeme zaslat podrobnější informace.
Děkujeme.


=== Nabídka

Dodavatel (řemeslník)
Kvalita výsledku
Solidní
Poměr cena výkon
Spokojenost
Úroveň jednání
Spokojenost
Celkové hodnocení

Výběr dodavatele pro rekonstrukci jsme provedli na základě osobního jednání s několika firmami zhruba měsíc před zamýšleným termínem zahájení prací. Při rozhodování jsme preferovali větší zavedené firmy a přihlíželi k celkové době rekonstrukce, záruční době a nabízené ceně. Důležitá byla také úroveň předložených materiálů, zejména obsah návrhu smlouvy a podrobnost kalkulace ceny. Přečetli jsme též všechna hodnocení minulých zakázek od jejich zadavatelů.
Nakonec jsme se rozhodli pro firmu VRÁTNÝ Group s.r.o. - Rakokoupelny (dále zkráceně RAKO). Jejím jménem s námi jednal pan Franta.
Práce byly zahájeny v souladu s uzavřenou smlouvou dne 11.5.2015. Počet pracovníků v průběhu rekonstrukce byl jeden až tři podle konkrétní situace. Hlavní práce prováděl pan Suchdolák. Rozvody elektro a plynu byly dodavatelem zakázky zajištěny přes externí firmy.
Celková plánovaná doba byla 13 pracovních dnů a týkala se bytového jádra s koupelnou plus přípravy na kuchyň a vyzdění příčky mezi kuchyní a předsíní. Součástí objednávky nebyly podlahy v předsíni a v kuchyni ani obložení kuchyně, což jsme si hodlali zajistit následně sami v závislosti na budoucím výběru vybavení.
Práce probíhaly v prvních dvou týdnech od pondělí do pátku, ve třetím týdnu pak pod časovým tlakem od pondělí do neděle. Jednání se zástupcem firmy v průběhu rekonstrukce proběhlo třikrát. Trochu nám vadilo, že se to nikdy neobešlo bez rušivého vyřizování několika jeho telefonátů s jinými zákazníky. Celkově se ale pan Franta stavěl k našim požadavkům vstřícně. Komunikace s ostatními pracovníky byla bez problémů s výjimkou občasného nedodržení smluvených časů. S panem Suchdolákem jsem průběžně konzultoval naše představy a připomínky. Pokud jde o externí firmy, došlo u elektrikářů dvakrát k nedodržení domluvených časů.
Ve třetím týdnu prací začalo být zřejmé, že termín dokončení se nestihne. Souhlasili jsme nejprve s prodloužením o jeden den, což ale nestačilo. Nakonec bylo namísto 13 původně plánovaných dní potřeba celkem 17 dní, z toho poslední dva o víkendu, kdy jsme potřebovali řešit jiné povinnosti. A aby toho nebylo málo, došlo k dalším nepříjemnostem.
Nejprve jsme se den po původně plánovaném konci prací a v rozporu s celkovou dohodnutou cenou od pana Franty dověděli, že elektrikáři si nafakturovali oproti původnímu rozpočtu navýšení ceny. A že to musí promítnout do celkové ceny a zvýšit ji o 4900 Kč. V reakci na to jsme oznámili, že v tom případě nám vadí nedodržení termínu a požadujeme zaplacení penále za 3 dny (prodloužení o den jsme předtím už odsouhlasili). Předposlední den prací došlo k další komplikaci, kdy se při instalaci skleněné zástěny ukázalo, že sprchová vanička měla být montována až na hotový obklad a nikoliv na neobloženou stěnu. V důsledku toho pak skleněná zástěna přesahovala okraj vaničky. Pracovníci firmy to vyřešili zkrácením nerezového profilu, do kterého je zástěna zasazena. Bohužel stalo se tak s použitím hrubé síly a došlo k poškození profilu, který byl viditelně poškrábán. Po posledním dni prací, konkrétně 1.6.2015, došlo k předání díla. V protokolu jsme písemně uvedli 4 hlavní připomínky. Z toho tři byly týž den odstraněny a u čtvrté (uvedený nerezový profil) byla slíbena náprava do 5.6. výměnou dílu za nový. Ve smlouvě je pro tento případ zakotvena povinnost dodavatele odstranit nedodělky do 5 dnů se sankcí 500 Kč za každý den prodlení při nedodržení tohoto termínu. Uhradili jsme proto bez obav doplatek ceny včetně navýšení a s důvěrou očekávali, že se fa RAKO zhostí se ctí své smluvní odpovědnosti za způsobenou škodu. Namísto dalšího podrobného popisu už jen zkráceně geneze toho, co následovalo :
2.6. - Termín opravy byl firmou změněn na 9.6. s tím, že nový profil musí upravit na míru.
9.6. - Byl přivezen nový díl, který se ukázal jako nevhodný. V jednom místě měl vyvrtanou díru, do které by stříkala při sprchování voda. Firma slíbila týž den přes email potvrdit svůj závazek na opravu v průběhu července nebo srpna, kdy měl být k dispozici nový díl, což neučinila.
1.7. - Na můj dotaz k termínu opravy firma písemně potvrdila, že stále vede v patrnosti svůj závazek a že můžeme počítat s termínem výměny 23. nebo 24.7.
23. a 24.7. - Výměna neproběhla.
3.8. - Telefonicky a z naší iniciativy byl dohodnut nový termín 12.8.
12.8. - Výměna neproběhla.
Na můj další telefonát pan Franta s výčitkou v hlase sdělil, že při cestě k nám došlo k dopravní nehodě. Poté se už nikdo z firmy neozval a my jsme ztratili důvěru v opakované a neplněné sliby. Čekali jsme ještě s hodnocením na NejRemeslnici, které jsme původně chtěli napsat s převážně kladným vyzněním. Na opakovanou výzvu k napsání hodnocení jsme se nyní rozhodli naše čekání ukončit.
Máme docela hezkou novou koupelnu se skleněnou zástěnou a jenom za zástěnu bez vaničky jsme dali 18 tis. Kč. Uvnitř se díváme na poškrábaný nerezový profil, který nepochybně bude časem rezivět. Jenom je nám divné, že někde v RAKO leží náhradní díl, upravený na míru, který nikomu nepřekáží a kvůli kterému si firma kazí pověst. Zřejmě také nikomu nevadí, že je stále otevřená případná penalizace za nevyřešený nedodělek.

Cena
neuvedena
Související témata:
hlasy
+1
Špatně napsaná reference
Bude uveden v komentářích reference
Dejte hlas autorovi za užitečnou referenci
Reference vložena dne 29.02.2016 uživatelem Uživatel_112589

Diskuze
Holt ......každý den není posvícení :-) :-)
 
Naši partneři DŮM & ZAHRADA.CZ CZECHDESIGN.CZ ČeskýKutil.cz ČMSS - Získejte u Lišky Baumit - Fasády, omítky, potěry
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace