Na jakou Vaši dokončenou zakázku jste nejvíce pyšní?
Ke každé zakázce a tedy i k zákazníkovi přistupujeme s rozmyslem a zodpovědně. Vymýšlíme a navrhujeme různé možnosti a alternativy. Každé dílo je originálním spojením komunikace, nápadů, rukodělné práce, iniciativy a vložené energie. Nelze tak ukázat na konkrétní zakázku. Lze však s určitostí popsat ten úžasný pocit, který nastává po dokončení díla, když jsou obě strany spokojené.
Jak vypadá váš ideální klient?
Ideální klient je komunikativní klient, s kterým můžeme před zahájením prací vymyslet ideální, férové a pro obě strany akceptovatelné řešení. A to nejen finanční, ale také kvalitativní. Každé dílo se dá provést různými způsoby a vždy záleží na úhlu pohledu a komunikaci. A díky komunikaci můžeme zákazníka přesvědčit o našich kvalitách a dále o tom, že nikdy nejdeme pod cenu na úkor kvality.
Jakým zakázkám se vyhýbáte?
Vždy se snažím hledat koncové zákazníky. Vyhýbám se tedy subdodávkovým a přeprodávaným zakázkám. Rád komunikuji na přímo tak, abych mohl se zákazníkem vyjednat smysluplné a férové podmínky, které budou obě strany ctít a akceptovat. V případě subdodávek je v systému náhle mnoho subjektů, tím vázne komunikace, ztrácí se detaily, trpí tím kvalita provedené práce a nastává obvyklá nevraživost mezi všemi stranami během konkrétního stavebního procesu.
Jakou radu byste dali zákazníkovi, který poptává zakázku ve Vašem oboru?
Neupřednostňujte nejnižší cenu. Nic co je příliš levné, nemůže být kvalitní. Ani práce, ani materiál... Ověřujte si informace a rozhodujte se na základě zdravého rozumu.
Používáte nějaké nové / zajímavé technologie nebo postupy, které klientům doporučujete?
Samozřejmě, každá zakázka je pro nás novou výzvou a tak hledáme vždy ideální a vhodné řešení pro daný objekt. Snažíme se vymyslet vždy takovou skladbu materiálů, která vyhovuje všem stranám. Tedy za prvé nám - vhodnost a možnost zpracování, přístupů a technologií, za druhé úřadům - stavební úřad, památková péče a za třetí zákazníkovi - trvanlivost, užitné vlastnosti, estetická stránka
Na co by zákazníci neměli zapomenout když Vám zasílají poptávku?
Na to, že během času který u něho strávím během úvodních rozhovorů, měřením a zpracováním nabídky vydám určitou energii a potenciál, dám mu tak i ochotně mnoho rad a informací, bez toho, aniž bych měl záruku, že danou zakázku budeme realizovat. Budu ale také rád, pokud tuto energii nebude zákazník zneužívat a v případě zrušení zakázky či výběru jiné firmy, podá včas slušně informaci.
Pracoval/i jste pro nějakého zajímaveho klienta?
Ano, všichni naši klienti jsou něčím zajímaví a vzájemná spolupráce bývá nejen profesně, ale i osobně obohacující. S některými udržujeme dlouhodobé nadstandardní přátelské vztahy. Samozřejmě až na vyjímky, ale to jen v případě, že s námi klient nehraje férovou hru.
Co Vás nejvíce motivuje na Vaší práci?
Samozřejmě krom profitu, který je hlavním smyslem podnikání, je to především kvalitní výsledné dílo a spokojený zákazník. Bez profitu by samozřejmě nemělo význam danou práci provádět. Pokud by byl profit a spokojený zákazník který však ušetřil na úkor kvality, také by se ztrácela chuť a tedy i motivace. Takže pouze souhra všech tří výše zmíněných hodnot je největší stimul a tedy ona motivace.
Co byste vzkázali svým potenciálním zákazníkům?
Na to, že my hrajeme fér hru a budeme rádi, když i oni s námi budou hrát také fér...