24. 10. 2023, aktualizováno 25. 10. 2023

Zákazníci si raději vybírají řemeslníky s profilovou fotkou než dodavatele bez fotky. Pokud tedy na profilu zatím žádnou nemáte, doporučujeme ji nahrát. Nejlepší je ale použít opravdu skutečnou fotku. Zahraniční studie totiž ukazují, že to funguje líp než obrázky práce nebo obecné ikonky.

Zkoumali jsme, jaké preference mají zákazníci při výběru dodavatele na našem portále. A zjistili jsme zajímavé věci. Lidé si častěji vybírají řemeslníky, kteří mají na profilu fotku. Dokonce o celých 25 %

Dobrá profilová fotka vám může zajistit víc zakázek. To jsou tvrdá data. Pak je tu ale ještě pocit, který skutečná fotka v zákaznících zanechá. Už při prvním kontaktu budou vědět, s kým komunikují, hned za první zprávou „uvidí“ skutečného člověka. A řekněte sami: působí profesionálněji obrázek kočky, nebo fotka člověka?

Jak by měla vypadat profilová fotka? 

Pořídit a nahrát opravdovou fotku vám zabere jen chvilku. Nemusíte mít profesionální snímky – stačí říct třeba kolegům nebo někomu doma, ať vás vyfotí na telefon. Protože je prostor na fotku malý, vyfoťte jenom svůj obličej, respektive od ramen nahoru. Snažte se, aby fotka byla ostrá a dejte pozor na pozadí – ať vám z hlavy „netrčí“ třeba strom nebo stožár. 

Můžete se ale zaměřit i na výraz. Ten totiž do velké míry ovlivňuje, jak budete na zákazníky působit. Studie z roku 2019 nechala 60 000 účastníků hodnotit celkem 800 profilových fotek. Cílem bylo zjistit, jak výraz ovlivňuje naše vnímání člověka jakožto někoho kompetentního, sympatického a vlivného

Výsledky? Úsměv, při kterém jsou vidět zuby, významně zvyšuje skóre ve všech třech bodech, zatímco úsměv se zavřenými ústy má jen poloviční efekt. Pozitivně působí taky přímý pohled (oční kontakt). Naopak se vyvarujte fotce se slunečními brýlemi, ta vám moc nepřidá. 

Čí fotku nahrát, pokud jste firma a máte víc zaměstnanců? Vyberte ideálně člověka, který na našem portálu nejčastěji komunikuje se zákazníky. 

Studie ukázala: fotka tvůrce je lepší než fotka jeho práce

Chápeme, že chcete na své profilové fotce ukázat, čemu se věnujete. Ale nejdřív si přečtěte, co zjistil průzkum webu Medalia Art, který prodává umění. 

Na stránce testovali, zda fungují lépe fotky samotných umělců, nebo jejich děl. Konkrétně měřili, v jakém případě budou návštěvníci spíš klikat na odkazy na stránce. Použili k tomu A/B testování, tedy metodu, kdy se jedné polovině uživatelů zobrazuje jedna varianta (tady fotku umělců) a druhé polovině druhá varianta (fotky uměleckých děl).

A výsledky? Lidé reagovali o 95 % častěji ve chvíli, kdy byly fotky děl nahrazeny fotkami tvůrců. 

To může být vodítko i pro vás. Nahrajte si skutečnou profilovou fotku a své předešlé zakázky prezentujte u sebe na profilu v sekci ukázek prací, která je k tomu určená. 

Zákazníci kontaktují spíš člověka s reálnou fotkou než s obecným obrázkem 

Někteří řemeslníci nahrávají místo profilové fotky ikonky – třeba obrázek nářadí, smajlíky, zvířata a podobně. 

Další A/B testování (ve stejném programu jako testování výše) ukázalo, že obličej skutečného člověka pořád funguje líp než obecné obrázky. V rámci testování lidé klikali víc na kontakt vyobrazený s fotkou dané osoby, než na ikonku telefonu s kontaktem. Rozdíl byl celých 48 %.

Možná vás napadá – jak je to s logem společnosti? Nehodí se na profilovou fotku? My říkáme, že ne. Logo je pořád jen obrázek a na lidskosti vašemu profilu nepřidá. Navíc je často problém s rozlišením a malý prostor na fotku neumožňuje zobrazit logo tak, aby bylo dobře vidět.

Dobrá profilová fotka vám pomůže získat práci

Že může profilový obrázek zvýšit šanci na uplatnění, dokazuje i průzkum provedený v roce 2018 přímo profesní sociální sítí LinkedIn. 

Ukázalo se, že 93 % dotázaných zaměstnavatelů se dívá na profilovou fotku potenciálních uchazečů ještě před navázáním kontaktu. A 63 % si na základě této fotky hned utvoří názor na daného člověka. 

A co teď? Nastavte si novou fotku 

Závěry jsou tedy jasné: 

  • Zákazníci si častěji vybírají řemeslníky s profilovou fotkou než bez ní.
  • Skutečná fotografie je lepší než obrázek práce nebo obecná ikonka.
  • Lidé si utvoří první názor na člověka už na základě fotky.
  • Úsměv a přímý pohled zařídí, že budete vypadat sympatičtější, kompetentnější a vlivnější.
Stačí kliknout na ikonu fotky, kterou najdete u sebe na profilu.

Nahrání fotky zvládnete na pár kliků u sebe na profilu. A pokud byste si nevěděli rady, vždycky můžete kontaktovat naše kolegyně z oddělení péče o firmy. 

5 1 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
0
Přidejte svůj názor.x