24. 8. 2022, aktualizováno 6. 9. 2022

V rámci série rozhovorů představujeme řemeslníky napříč obory, kterým spokojení zákazníci udělili Kozlovu pečeť poctivosti. Pro řemeslníky to znamená nejen ocenění práce navíc, ale i pivo zdarma od Kozla a zvýhodněné nakupovaní ve Stavebninách DEK.

V tomto článku se podíváme hned na 3 řemeslníky, kteří svoji práci odvádí, co nejlépe to jde. Za velké množství zrealizovaných zakázek obdrželi Kozlovu pečeť. Než se pustíme do samotných otázek, tak si ale krátce představíme každého z nich.

Radana Weimerová: „Firma bobtná o eshop“

Firma Údržba oken s.r.o. působí v Moravskoslezkém kraji. A jak její název napovídá, zaměřuje se na servis, opravu a údržbu všech typů oken i dveří. Kromě toho zajišťuje dodávky i montáže doplňků, jako jsou např. žaluzie, síta proti hmyzu, okenní sušáky, bezpečnostní prvky a další.

„Dodáváme takové doplňky, které zajistí větší bezpečnost a pohodlnější užívání oken a dveří“, říká Radana Weimerová, které firmu vede spolu se svým manželem. Dodává: „Naší prioritou je spokojený zákazník, který bude rád našich služeb využívat opakovaně.“

K řemeslu se paní Weimerová
dostala díky manželovým zkušenostem z výroby oken.

Michaela Kosařová: „Řemeslo, které nezná novinky“

Michaela Kosařová je čalounice – a dobrá. Opravuje křesla, sedací soupravy, židle, slohový nábytek, ale čalouní i pro nemocnice a hotely. Dokonce vyrábí i matrace na lodě nebo do karavanů.

Michaela Kosařová při práci.

Václav Hroník: „Inflace a zdražování dopadá přímo na zákazníky“

Premonstrát Prokop Diviš by měl radost, že má po 268 letech pokračovatele svého vynálezu povětrnostní mašiny – bleskosvodu. Patří k nim i Václav Hroník z Úhonic, který se kromě instalace hromosvodů věnuje i elektroinstalacím a jejich revizím.

Držitel Kozlovy pečeti poctivosti
Václav Hroník.

Kdo Vás přivedl k řemeslu, které nyní vykonáváte? Kdo Vás inspiruje?

Radana Weimerová:

K řemeslu jsem se dostala díky manželovým zkušenostem z výroby oken. Práce nás baví a inspiruje nás každý zákazník se svými požadavky.

Michaela Kosařová:

S výběrem řemesla mi poradili už na ZŠ rodiče, takže před 34 lety. A jelikož mě to zaujalo, a hlavně mě tato práce baví, dělám ji dodnes. Momentálně bych neměnila

Václav Hroník:

K řemeslu mě přivedl otec, k němu vzhlížím pro jeho znalosti a zkušenosti. Neměnil bych.

Kde a jak se vzděláváte a učíte novinkám ve svém oboru?

Radana Weimerová:

Sledujeme nejnovější technologie a trendy u výrobců oken i stínicí techniky, tyto poznatky následně využíváme v praxi.

Michaela Kosařová:

Myslím si, že v tomto řemeslu žádné výrazné novinky nejsou. Naopak se snažíme u starého nábytku dodržovat technologie, které se dělaly dříve. Mám k sobě šikovného staršího kolegu, od toho se ještě občas učím a inspiruji.

Václav Hroník:

Nejvíce od kolegů z ESČ (Elektrotechnický spolek český) a z aktivů revizních techniků.

Osvědčila se Vám spolupráce s portálem NejŘemeslníci.cz ? Za co byste je pochválili, co by se mělo zlepšit ?

Radana Weimerová:

Spolupráce s portálem NejŘemeslníci.cz je výborná, určitě je pro nás přínosem zakázek a skvělá je zpětná vazba zákazníků, která nás dovedla až k získání Kozlovy pečeti.

Michaela Kosařová:

I když jsem za poslední rok nevyužila služeb portálu, protože mám i tak spoustu práce, jsem s jejich službou maximálně spokojená. Věřím, že ji v budoucnu ještě využiji.

Václav Hroník:

Ano, spolupráce s portálem NejŘemeslníci.cz se mi osvědčila a jsem za ni rád.

Co pro Vás znamená ocenění Kozlova pečeť poctivosti?

Radana Weimerová:

Kozlova pečetť je pro nás důkazem, že to, o co se snažíme, se nám daří. Chceme dělat naši práci poctivě a spolehlivě.

Michaela Kosařová:

Kozlova pečeť poctivosti pro mě znamená spokojeného zákazníka.

Václav Hroník:

Cením si ji, je zúročením postoje k zákazníkovi.

Jaký dopad na Vaši práci měl strmý růst vstupů?

Radana Weimerová:

Navýšení cen se nás jako firmy také dotklo a byli jsme nuceni mírně ceny navýšit. Snažíme se ale, aby byly stále přijatelné.

Michaela Kosařová:

Strmý růst cen materiálů, nájmu a energií je asi jako pro každého mrzutý, ale snažím se, aby to zákazník pocítil minimálně, i když jsem musela zdražit. Snad to i v budoucnu zvládneme.

Václav Hroník:

Dopady míří především na zákazníka, pro nás se toho moc nemění. Za co nakoupíme, za to dodáme…

Můžete jmenovat svůj oblíbený velkoobchod, kde nejčastěji nakupujete materiál?

Radana Weimerová:

Velkoobchody moc nevyužíváme, pouze Würt, který má velmi kvalitní maziva na kování oken. Materiál odebíráme od výrobců kování a stínicí techniky.

Michaela Kosařová:

Nejčastěji nakupuji v Melli, Compo a Tenatex.

Václav Hroník:

Musím zmínit dva: K V elektro Praha a Kluc-elektromateriál Kladno.

Co Vás v současné době těší a co naopak štve?

Radana Weimerová:

V současné době nás těší, že se zabýváme rozšířením firmy o e-shop s názvem okennidoplnky.eu a doufáme, že s ním budou zákazníci stejně spokojeni jako s Údržbou oken. Zřízení e-shopu není jednoduché, trošku nás trápí časová tíseň, ale snažíme se, aby e-shop byl co nejdříve v provozu.

Michaela Kosařová:

Nic mě neštve, těší mě moje rodina, život i profese.

Václav Hroník:

Těší mě dostatek zakázek a štve mě neschopnost našich politiků.