Start-up NejŘemeslníci.cz – překonali jsme cíle našich zakladatelů

Naším cílem je především: nabídnout zákazníkům široké spektrum kvalitních nabídek i poptávek, díky ověřeným referencím řemeslníků pomáhat poptávajícím získat dobře odvedenou práci, prostřednictvím sběru dat neustále zlepšovat své služby pro firmy i uživatele, nabídnout pomocnou ruku lidem, kteří mají stavební záměr, ale neznají cestu k jeho realizaci a podpořit kvalitní firmy a další odborníky na trhu řemeslných prací.

Mladý kolektiv portálu flexibilně řeší všechny problémy a pracujeme jako dobře sehraný tým. Martin Ekrt, výkonný ředitel nám rovněž zodpověděl několik otázek.

+ Jak jste si budoval tým nejbližších spolupracovníků?

Tady patří velký dík Miloši Lenochovi, který dal dohromady opravdu skvělý tým lidí, kteří dnes tvoří páteř společnosti. Dále však rosteme. Všechny další členy týmu vybíráme samozřejmě na základě profesních dovedností, ale nebojíme se jít i do náboru úplných juniorů, které si vychováme. Důležitý je pro mě zápal, který z kandidátů vyzařuje a také otázka, zda je to člověk, který přijme a obohatí naší firemní kulturu a zda s ním chci trávit víc jak třetinu života. Naše práce je především týmová, koordinujeme úzce produkt, vývoj, marketing a provoz a proto máme pravidlo, že před každým náborem, si chceme v rámci managementu s kandidátem neformálně promluvit a vyjasnit si vzájemná očekávání.

+ Nastala situace, kdy vlastníci a management měl rozdílný pohled na další směřování firmy?

Máme velkou kliku. Nejen, že je náš investor z oboru, takže jsme na stejné vlně a můžeme se vzájemně obohacovat poznatky a zkušenostmi, ale zároveň v náš projekt věří. Lidé, kteří nás mají na starost, jsou reální kolegové, kteří s námi posouvají projekt dál, nejsou to kontroloři. To je skutečně nadstandardní situace a jsem za to vděčný.

+ Nelze oddělit firmu od celospolečenského podnikatelského prostředí a klimatu. Když se podíváte zpátky, kdy se podnikalo nejlépe?

Náš projekt vznikl v době ekonomické recese. Situace byla skutečně jiná. Bylo jednodušší sehnat zaměstnance, byly nižší provozní a mzdové náklady potřebné pro rozjezd podnikání. Je rovněž zajímavé vidět ty rozdíly v datech trhu – například  jaká byla senzitivita zákazníků na cenu a jaká na kvalitu. Díky našim datům jsme schopni predikovat chování v případě recese i konjunktury, ve které se právě nacházíme. Ta sebou přinesla reálný problém v podobě nedostatku řemeslníků, kterých tu skutečně chybí tisíce a trh není ani zdaleka nasycen. Je i vidět, že ze spotřebitelského pohledu je mnohem větší tlak na kvalitu odvedené práce a zájem o kvalitní materiály a technologie. 

Z pohledu provozu firmy je pro mě hlavní (mimo růstu provozních a mzdových nákladů v posledních letech), problém sehnat na trhu práce zapálené a schopné lidi a to především v oblasti IT, produktu a marketingu. Lidí je prostě málo i zde a mají často mylné představy o náplni práce a odměně za ní. Naštěstí se nám ale zatím vždy podařilo, všechny pozice obsadit jen to občas trvá déle, než bychom chtěli.

NejŘemeslníci.cz v číslech

● 10 let na trhu.
● 2 miliony reálných uživatelů.
● Více než 140 000 koncových zákazníků.
● Přes 30 000 řemeslných firem.
● Zprostředkování více než 750 000 nabídek.
● Více než 450 000 odbavených zakázek (za poslední rok 89 000).
● Celkový objem zakázek přesahující 18 mld. Kč (za poslední rok 6 mld. Kč).
● Přes 75 000 uživatelských referencí.
Sdílet článek

Autor příspěvku: NejŘemeslníci