Síla hodnocení + manželka = napravený hříšník

grow-stars-fPaní Vinšová k nám napsala referenci o rekonstrukci koupelny. Z jednohvězdičkového hodnocení bylo jasné, že není spokojena. Zároveň nám napsala prosbu o radu: nemůže pana Janovského už několik měsíců dohnat, aby opravil závady a má obavu z promeškání záruční doby. Slíbili jsme poptat se u známého právníka na postup reklamace. Zároveň jsme podle zaslané kopie faktury ověřili, že reference není smyšlená.
Následovalo překvapení. Během dvou dnů nás paní Vinšová informovala, že se jí pan Janovský ozval a hned přijede reklamaci řešit. Právě mu totiž volala jeho manželka, která referenci na NejŘemeslnících našla a okamžitě uvedla věci do pohybu. Pan Janovský ještě ten den na místě opravil část závad a zbytek přislíbil na další den. Paní Vinšová nás poprosila, abychom referenci zatím skryli, aby ocenila pokrok. Pan Janovský skutečně dorazil i další den a vše dokončil. Paní Vinšová nadšeně popisovala, že udělal vše, co jí na očích uviděl. Odměnou mu byla upravená reference se čtyřmi hvězdičkami (spokojenost) a podrobným popisem nápravy.
S panem Janovským jsme osobně nekomunikovali, ale i touto formou mu patří uznání. Za to, že se k problému postavil čelem a dokázal ho vyřešit. Sice pod jistým tlakem špatné reference a manželky, ale přece. Nejdůležitější je, že paní Vinšová je nakonec spokojená. Dobré firmy se od těch špatných totiž neliší tím, že neudělají chybu, ale v tom, že ji napraví. Ochotně a bez vykrucování se.
Zdaleka ne vždy se dočkáme takto šťastného konce. Některé firmy v podobné situaci naopak začnou vyhrožovat a dokonce zastrašují zákazníky. Ti raději couvnou a své reference stáhnou, aby si ušetřili další problémy (u nás si takové firmy značíme a nedostanou už od nás žádnou zakázku).
Případ pana Janovského ukazuje, že jedno špatné hodnocení nemusí být definitivním ortelem. Skoro vždy je možnost k nápravě. Ti slušnější to pochopí. A i my se cítíme lépe. Naším posláním není cejchovat, ale pěstovat a kultivovat.
Proto je případ paní Vinšové jedním z nejhezčích, o kterém víme. Ukazuje sílu internetu a hodnocení. Takže pokud jste zatím váhali a úplně se vám nechtělo psát na někoho referenci, položte si otázku „Přál bych si, aby úroveň řemeslníků byla lepší?“ Pokud odpověď zní ano, dejte tři minuty vyplnění reference. Jinak svou odpověď myslíte zhruba stejně upřímně jako kdysi Standa Grossů svou kampaň.

Sdílet článek

Autor příspěvku: NejŘemeslníci

  Odebírat  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Pepa Kadleček
Host

Inu – k reklamacím; jako OSVČ jsem za svou dvacetiletou kariéru neměl takovou, o které by se vůbec dalo hovořit… Hanbou bych se propadal, poněvadž je mi jasné, že jsem zvolil jako zdroj obživy běh na dosti dlouhé tratě. A boží mlýny zkrátka melou, to už se mi mnohokrát potvrdilo. I když jsem zažil úžasné filmařské období (ponechajíc původní řemeslo u ledu), díky politickému zrušení pobídek pro zahraniční produkce jsem se pokorně vrátil k řemeslu, které mi kupodivu nepřineslo pokračování někdejšího pocitu vyhoření (kterým jsem před tím trpěl), ale právě naopak. ………………… Nicméně jako řemeslník však cítím poslední dobou cosi,… Číst vice »

Josef Soral
Host
Josef Soral

Co dodat? Ačkoliv je příspěvek p.Kadlečka z roku 2011, pořád je tomu tak i dnes 🙁