23. 7. 2024, aktualizováno 23. 7. 2024
Vlastnosti materiálu jsou při výběru rozhodující. To už potřetí v řadě vyplynulo z našeho průzkumu mezi téměř tisícovkou řemeslníků. Cena do rozhodování vstupuje až na třetím místě a ve většině není ani důvodem pro změnu materiálu. Mezi řemeslníky stoupá zájem o telefonickou podporu od výrobců.
Náš průzkum z velké části potvrzuje zjištění z předchozích let. V první řadě to, že při výběru materiálů hledí řemeslníci nejvíc na užitné vlastnosti výrobku – jako kritérium je uvedlo hned 36,8 % dotázaných.
To je sice o něco méně než v roce 2023 (46 %) a 2022 (38 %), ale dlouhodobý trend ukazuje, že vlastnosti jsou stále podstatnější než cena. Ta zůstává s 18 % na třetím místě, v předchozích letech se pohybovala kolem 15 %. Na druhém místě se drží požadavky zákazníků a projektantů.
Vlastnosti materiálu zároveň svou důležitostí převažují (68 %) nad zpracovatelností (28,8 %).
Na slevy řemeslníci neslyší
Cena by většinu řemeslníků ani nepřiměla změnit značku materiálu. Největší motivací ke změně jsou znovu vlastnosti (40 %), dále pak jednoduchost práce s jiným materiálem (16,8 %) nebo doporučení odborníka (14,42 %). Cena pak opět zaujímá čtvrté místo.
Že ceny řemeslníky až tak nepálí, ukázala i další otázka: jen necelých 10 % řemeslníků čeká s nákupem materiálu na slevy, naopak naprostá většina (77,3 %) využije akci jen ve chvíli, kdy zrovna něco kupuje.
Přes 70 % řemeslníků se chodí školit aspoň jednou za rok
Ani v otázce vzdělávání se výsledky oproti loňsku moc neliší. Na minimálně jedno prezenční školení za rok chodí 71 % řemeslníků, vloni to bylo 67 %.
Spoustu prezenčních kurzů pro profesionály pořádá Rigips ve své Škole suché výstavby, v nabídce má dokonce certifikační školení. A když máte registraci u nás, můžete školení absolvovat se slevou.
Téměř 60 % respondentů se v minulosti taky zúčastnilo online školení, vloni to bylo 40 %. Přes 80 % dotázaných by tuhle možnost využilo znovu. I tady máme tip – Weber nabízí všem členům Profiklubu bezplatné vzdělávací centrum, které je přístupné 24/7.
Školení jsou tematicky rozdělena do kategorií fasády, omítky, dřevostavby, sanace, hydroizolace, podlahy, obklady a nechybí ani e-nástroje pro architekty a projektanty.
Zájem o technickou podporu stoupá
Už v loňském průzkumu se ukázalo, že by se řemeslníkům hodil „odborník na telefonu“. Tedy technická podpora od výrobce, na kterou by se mohli obrátit. Letos je poptávka po takové službě ještě vyšší, ze 17 % procent vzrostla na 19 %.
Pro spoustu řemeslníků máme dobrou zprávu: Weber, Isover i Rigips nabízí technickou podporu na čísle 226 292 228.
Zavolejte a zeptejte se na konkrétní materiál, nechte si poradit s výběrem řešení či pracovním postupem. Poptat můžete i bezplatnou kalkulaci. A pokud by pro vás bylo snazší dotaz nebo požadavek napsat, využijte náš kontaktní formulář.
Poptávkové portály jsou populárnější než vloni
Řemeslníci a firmy získávají nové zakázky nejčastěji díky svým předchozím zákazníkům. Jako zdroj práce je uvedlo 57,2 % dotázaných. To je o něco méně než v roce 2023 (62,7 %). Naopak poptávkové portály zaznamenaly jakožto zdroj zakázek nárůst, z 18,5 % na 23,5 %.
To může být ovlivněné zvýšením počtu registrací na našem portále. Za prvních 8 měsíců roku 2023 stoupl jejich počet meziročně o celou pětinu.
Víc než třetina řemeslníků očekává nárůst práce
Loňské navýšení registrací nejspíš způsobil tehdejší strach z nedostatku zakázek. Ten u řemeslníků přetrvává dodnes. Víc než 21 % odhaduje, že bude mít za rok 2024 celkově méně práce. Na druhé straně ale víc než třetina (36,8 %) řemeslníků počítá s vyšším počtem zakázek.
Je možné to nějak ovlivnit? Spoustu faktorů samozřejmě nemají řemeslníci ve svých rukou: poptávka se odvíjí od míry inflace, cen stavebních materiálů, úrokových sazeb hypoték a úvěrů.
Když ale odhlédneme od vnějších vlivů, existuje jednoznačný způsob, jak zaujmout zákazníka – recenze. A v tom jsou „naši řemeslníci“ opravdu dobří – podle průzkumu má přes 80 % z nich nejvíc hodnocení právě od zákazníků, přes 10 % pak díky spolupráci s kolegy z jiného oboru.
Jedno dobré hodnocení na našem portále přitom stačí k tomu, aby řemeslníci vyhrávali zakázky až 6 × častěji. Od úspěšných fachmanů máme dokonce tipy, jak získat skvělou referenci. Patří k nim třeba dobře zpracovaná cenová nabídka, komunikace, ale i to, že si na montáž přinesou vlastní přezuvky.
Ještě nejste u NejŘemeslníků a chcete mít přístup k novým zakázkám? Můžete se kdykoli přidat. Registrace vám zabere jen chvilku a je zdarma, stejně jako celý profil u nás.
Žádné komentáře