Nové způsoby získání referencí

Z rozhovorů, které jsme měli s našimi registrovanými dodavateli, jsme zjistili, že by uvítali více způsobů, jak požádat o referenci. Také jsme se dozvěděli, že většina řemeslníků chce zákazníky co nejméně obtěžovat žádostmi o reference. Proto jsme připravili několik cest, které řemeslníkům usnadní reference získat.

Žádost o hodnocení

Žádost o hodnoceníPrvním novým způsobem je Žádost o hodnocení. Tento způsob zohledňuje fakt, že zákazník do reference přináší hlavně hodnocení. Naopak v zájmu řemeslníka je, aby byla zakázka dobře a jasně popsaná (aby správně „prodal“, co dělá a také aby ji například našly webové vyhledávače jako Seznam.cz a Google, které k nám přivádí značnou část návštěvníků) a správně oštítkovaná. V praxi to vypadá tak, že řemeslník vyplní název a popis zakázky, štítky a případně doplní fotografie nebo cenu. V dalším kroku odešle žádost spolu s osobním vzkazem na zákazníkův e-mail.
Zákazník se kliknutím na odkaz z e-mailu dostane na stránku reference, kde vyplní hvězdičkové hodnocení a komentář. Pokud chce, může změnit údaje vložené dodavatelem, případně smazat některé fotky. Po odeslání hodnocení je reference zveřejměna na webu. Zákazník se stává vlastníkem reference a má tedy právo referenci v budoucnu upravit a hlavně se mu přičítá do účasti v soutěži o kameru Flip MinoHD a také do hodnocení pro získání odznaku dobrý autor.
Při navrhování této funkce jsme se ptali našich fanoušků na Facebooku, jak by reagovali na e-mail s žádostí o referenci. Jejich připomínky nám pomohli navrhnout vkládání hodnocení tak, aby bylo pro zákazníky jednoduché a také, aby je e-mail s žádostí neodradil. Děkujeme všem, kteří přispěli.

Leták a vizitky

Vizitka napište nám hodnocení
Další dvě možnosti jsou určeny především pro řemeslníky, kteří typicky při své činnosti neznají e-mailovou adresu zákazníka.
První možnost – vytisknout a vylepit si v provozovně propagační leták – je určena hlavně pro řemeslníky, kteří mají provozovnu, tam docházejí zákazníci (opraváři obuvi, ale třeba i sklenáři či čalouníci).
Druhá možnost – vytisknout si vizitky s žádostí o hodnocení – je hlavně pro řemeslníky realizující drobné práce přímo u zákazníků (opraváři, instalatéři a pod). Nevýhodou těchto způsobů je větší pracnost pro zákazníka.

Sdílet článek

Autor příspěvku: NejŘemeslníci

nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kalman
Host

Zjistil jsem že kvalitní práce ještě refarence nazajišťuje. Kvalita je nutnou podmínkou ale sama o sobě nestačí. Je důležté zákazníka překvapit. Udělat něco co jej nadchne. Jde o to aby byl tak pozitivně překvapený že o tom bude všude mluvit. Rád takové „triky“ vytvářím. Jsou často velmi levné a zábavné. Napr. Kamarádovi číšníkovi jsem poradil aby hostům s účtem přinesl i zabalenou žvýkačku. Reakce hostů jsou úžasné a dávají větší spropitné. Pro řemeslníky jsem ještě nic nevymýšlel.-)