Nafotit lze každou referenci. Nevěříte?

Možná vás to překvapí, ale není reference jako reference, ikdyž mají obě 100% pozitivní hodnocení. Rozdíl je v kvalitě popisu a především v tom, zda je přiložena fotografie. Věřte, že vždy je lepší jakákoli fotografie (i nekvalitní), než žádná.

PRED-PO_02Statistikám můžete věřit

Je obecně známo, že lidé si prý pamatují 20 procent toho, co slyší (nebo o čem čtou), 30 procent toho, co vidí, 50 procent toho, co slyší/čtou a vidí, a 70 procent toho, co prožijí. V případě referencí máme stejnou zkušenost, protože rozhodnutí našich zadavatelů ovlivňuje textem popsaná reference pouze cca z 20%, ale psaná reference i s přiloženou fotografií má vliv až z 50%. To už za tu trochu úsilí s vyfotografováním zakázky a vložením fotky stojí, ne?!

Reference s fotografiemi PŘED a PO realizaci mají

o 50% větší vliv!

Fotografie lze získat prakticky u každé zakázky

PRED-PO_01

Mnoho lidí dává velkou váhu vizuální stránce referencí. A to dokonce i u projektů, které lze fotit jen obtížně. Fotky dodávají na důvěryhodnosti, že byla zakázka opravdu provedena. Představte si, že dokonce až 60% referencí žádnou fotografii nemá, což výrazně snižuje jejich účinek. Využijte tento fakt jako konkurenční výhodu a berte to jako skvělou příležitost, jak své šance na získání zakázek rychle zvýšit. Mějte prostě fotky u co nejvíce vašich referencí.
tym-andrea„Občas se setkáváme s tím, že řemeslníci říkají, že některé reference nejdou nafotit nebo zajímavě popsat. Myslím, že to jsou zbytečné obavy. Máme tu několik příkladů, na kterých je vidět, že ukázat lze prakticky cokoli. Nebojte se a foťte cokoli a pěkně z blízka. Každý samozřejmě nemá to štěstí, aby dělal vizuálně atraktivní projekty, ale to je úplně jedno.“

Vysvětluje Andrea Trávníčková ze zákaznického servisu NejŘemeslníci.cz.

Skutečnost, že fotografii lze pořídit při realizaci téměř každé služby, dokazují naše ukázky, které jsme vybrali ze sekce Reference. Nemusí jít o žádná umělecká díla a přitom mají schopnost upoutat i jistou vypovídací hodnotu. Posuďte sami.

foto-reference01 copy…….. foto-reference02 copy
foto-reference03 copy foto-reference04 copy
foto-reference05 copy foto-reference06 copy
foto-reference07 copy foto-reference08 copy
foto-reference09 copy foto-reference10 copy

Udělejte fotografií pro jistotu více. Klidně z různých úhlů či při různém osvětlení. Potom si z nich v počítači v klidu vyberete.

Více typů služeb? Chce to více referencí

Pokud v rámci svého podnikání nabízíte více profesí a prací, volte pro reference ty reprezentativní (např. fotograficky zajímavé) a ty, které chcete nejvíce nabízet.
Tak například elektrikář, který má reference hlavně na realizaci hromosvodů, logicky často vyhrává právě tyto zakázky. Ale přestože nabízí i řadu dalších služeb, třeba realizaci větších elektrorozvodů vyhrává již méně, protože zákazníci na základě referencí a charakteristiky podvědomě předpokládají (možná nesprávně), že firma se na hromosvody specializuje a s jinými zakázkami má měně zkušeností.
Snažte se proto, aby reference u vašeho profilu byly pestré a reprezentovaly širší portfolio vašich služeb.

Kde vzít fotografie?

Udělejte si je. Nespoléhejte se na to, že fotky zákazník udělá a vloží sám. Usnadněte mu práci a po jeho souhlasu vyfoťte realizaci sami. Je užitečné mít proto vždy u sebe chytrý telefon nebo nějaký fotoaparát. Předem však klientovi vysvětlete důvod a důležitost pořízení fotografií. Zaručeně se vám to vyplatí.
A) Fotky vložte sami do žádosti o referenci a odešlete zákazníkovi ke schválení.
B) Vložte fotky do stávajících (dříve zveřejněných) referencí.

Pokud jde o nedávné zakázky, které jste sami nestihli vyfotit, nevzdávejte to. Jak jsme uvedli v předchozím článku o referencích, 2 ze 3 zákazníků jsou ochotni reference na požádání doplnit. Proto je můžete klidně zkusit požádat i o dodatečnou fotografii. Ujistěte je, že nechcete narušit ani ohrozit jejich soukromí, ale že stačí vyfotit nějaký detail, který bude ilustrační přílohou k provedení práce.
Fotografii pak může zákazník buď přiložit přímo k referenci na portálu NejŘemeslníci a nebo vám ji pošle e-mailem a vy už si ji můžete do systému vložit sami (viz. Dodatečné vkládání fotek ke starším referencím).

VYŽÁDAT REFERENCI OD ZÁKAZNÍKA

Máte-li nějaký dotaz či námět, neváhejte a kontaktujte nás.

Sdílet článek

Autor příspěvku: NejŘemeslníci

nejnovější nejstarší
Upozornit na
Soral
Host

S tím musím jen souhlasit. Osobně si fotím jak průběh prací, tak i konečný výsledek. Doporučuji i trochu výsledek naranžovat. A nemusí to být jen u výsledné práce, ale i u rozdělané jak je to nap. u pokládky dlažby, kde je položené kladívko a žádné další rušivé elementy tam nenajdete. Chce to jen obětovat čas při práci a pak ještě při dalším zpracování fotek.

Vilém Effmert
Host

Fotografie jsou velmi důležité pro důveryhodnost. Dále hodně udělá kvalita (rozlišení) fotografie. Díky za článek.