Jak uspět v systému? 7 tipů pro firmy jak psát nabídky.

Proč někteří řemeslníci pravidelně vyhrávají poptávky a někteří ani po několika měsících neuspějí? Podívejte se na nabídky očima zákazníka, který si k nám právě zadal poptávku na rekonstrukci bytového jádra. Tipněte si, s kým si vymění kontakty?

(Pro zvětšení klikněte na obrázek)

Dodavatel A
dodavatel B
dodavatel C
dodavatel D

Pokud jste si vsadili na firmu A a D, tipovali jste správně. Hlavním zdrojem úspěchu u nabídek jsou reference a kvalita textu. Cílem číslo jedna je, aby zákazník kontaktoval právě vás, abyste si mohli domluvit případnou osobní schůzku.

Řada zákazníků jde vylučovací metodou a proto pokud nemáte reference nebo z textu nabídky nemají profesionální pocit, dají přednost jiným. Pokud je však zadání poměrně konkrétní a některé části práce naceníte, spolu s referencemi si získáte u zákazníka důvěru a víme, že zákazníci i rádi počkají s termínem realizace na firmu, která na ně udělala osobně i referencemi dobrý dojem, než aby riskovali neověřenou firmu bez referencí. Možná máte roky praxe, ale viditelné reference jsou důležité.

Poptávající není odborník a poptávka je často neúplná nebo jí nejde rovnou nacenit. Nebojte se podat pomocnou ruku a vyptat se na detaily. Vy jste odborník a kdo jiný poradí lépe, když ne zkušený řemeslník. Políčko pro cenu, pokud je zadání nedostatečně konkrétní, můžete nechat prázdné. Je to určitě lepší, než napsat 100.000 Kč od boku. Pokud však zadání je konkrétní a alespoň hrubý odhad ceny dodáte (může být rozpětí např. 45.000 – 55.000 Kč v závislosti na xyx.), bývá to velké plus. Zejména, pokud je cena někde uprostřed rozpětí ostatních nabídek od nás i odjinud.

Takže shrnuto a podtrženo: Dobré reference a profesionálně působící nabídky vyhrávají zakázky.

7 tipů jak uspět

  1. 1. Buďte v nabídkách co nejkonkrétnější. Pokud to zadání nedovoluje, snažte se jej se zákazníkem upřesnit. Uveďte alespoň orientační hodinové sazby, či sazby za m2 a možný termín nástupu.
  2. 2. Snažte se se zákazníkem domluvit schůzku, pokud to zakázka vyžaduje (typicky pro rozsáhlejší práce). Nabídněte konkrétní termíny, kdy můžete.
  3. 3. Přidejte radu zdarma. Zákazníci často neví, co sami chtějí, protože řemeslu nerozumí. Vstřícností získáte důvěru.
  4. 4. Reference získané z poptávek jsou nejcennější. Vaše dobře odvedená práce prodává nejlépe. Jedna reference je 100 krát lepší, než žádná reference. I když není z poptávky, je to předpoklad, aby se nabídkou zákazník začal zabývat, pokud ostatní nabídky jsou s referencemi.
  5. 5. Jeden obrázek vydá za tisíc slov, proto k referencím vždy vkládejte kvalitní fotografie. Kliknutím na drobné náhledy zákazník vidí plné rozlišení. Pokud jsou výsledky vaší práce vizuálně zajímavé (truhláři, rekonstrukce, téměř vše snad mimo elektrikáře), fotky prací také skvěle prodávají.
  6. 6. Pokuste se zákazníkovi v nabídce dát i hrubý časový odhad. Jak dlouho taková práce může trvat, kdy máte první volný termín (zejména u větších zakázek). Např. „rozsah práce odhaduji na cca 4-5 dnů, pokud bychom se závazně domluvili do týdne, volný termín máme cca za měsíc.“
  7. 7. Vytvořte si šablonu nabídky, kterou podle potřeby jednoduše upravíte.

Víme, že jsme přinesli nějakou zakázku již více než tisíci firem. Nyní je však již těžší se mezi zavedenými firmami prosadit. Byli bychom velmi neradi, aby se nově příchozí firmy neprosadily třeba jen proto, že se systémem ještě neumí dobře pracovat. Máme zájem na tom, aby uspěli všichni, s jejichž prací jsou zákazníci spokojeni. Snad i tyto tipy trošku pomohou. Víme, že fungují, a že každý má dobrou šanci uspět.

Přejeme Vám, ať se daří 🙂
Tým NejŘemeslníci.cz

Sdílet článek

Autor příspěvku: NejŘemeslníci

  Odebírat  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
jarda polák
Host
jarda polák

dobrý rady,ale uspěje ten,kdo má nejlevnější nabídku…Už je to tak.

david bednář
Host

nikdy bych si nejlevnější nabídku nevybral. Je to akorát vyhození peněz a kupa problémů.

Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)
Host
Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)

Ve velkých počtech, které vidíme, tak to neplatí. Ano, nejnižší cena vyhraje, když všechno ostatní je stejné. Ale to bývá zřídka… Vyhrává rozumná cena od osvědčené firmy, která udělá na zákazníka dobrý dojem, splní co slíbí např. při dodání detailní nabídky, umí komunikovat.
Pořád vidíme, že firmy dají nějakou nabídku a pak se na zákazníka vykašlou a přestanou s ním komunikovat, nedodají nabídku po návštěvě, nepřijdou na schůzku. Samozřejmě, že ne vždy, a ne všichni. Některé firmy jsou skvělé.
Z našeho pohledu nejčastějším problémem bývá komunikace se zákazníkem. O tom možná více někdy příště…

Josef Soral
Host
Josef Soral

ano, je to nejrozšířenější pohled poptávajícího na zpracovanou nabídku (týká se to poptávajících i mimo tento web), rozhoduje především cena, ale nelze to paušalizovat a tvrdit, že 100 % poptávajících vybere nejnižší nabídku! Změnit tento pohled je nekonečná práce nás řemesníků za podpory týmu z Nejřemeslníků.

Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)
Host
Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)

Díky za podporu, pane Sorale. Snažíme se a snad je to vidět… A vážíme si dobrých dlouhodobých partnerů, jako jste Vy…

Honza
Host
Honza

Dobrý den,
troufnu si vás trošku upřesnit. Bratrovi dělali okapy a původně si vybral nejlevnějšího klempíře. Poté, co mu velkými prostřihy zničil spoustu materiálu a okapy stály za bačkoru, párkrát přišel pod vlivem alkoholu, tak ho vyhodil a už si bral jiného, na kterého měl reference (od známého, který měl s tím druhým klempířem dobrou zkušenost).
Takže spíš váš názor vnímám jako „uspěje ten, kdo si za kvalitní práci řekne rozumnou, nikoliv přemrštěnou cenu“, protože občas se nejlevnější celkem prodraží.

jaryk
Host
jaryk

Ano, ale tím že si ho vybral už vyhrál. vzal si zálohu, nic moc neudělal a nakonec je na tom finančně líp než ten co to dodělal. Proto to stále funguje.

Karol
Host
Karol

Už víc krát se mi stalo, že si někteří lidi umějí váží kvalitní práce. Moc mně to potěšilo, spolupráce byla opravdu příjemná a ceny dle oficiálních ceníku ani více ani méně a když někdo cenu nerespektuje, co se stává taky, je potřeba jít dál ,nedá se nic dělat.Nejsme stejní, jsme jen lidi.:-)

Lukáš Zelinka
Host

Ohledně získaných zakázek je hodně elementů co rozhodují.To každý z nás řemeslníků ví. Někteří zákazníci očekávají nejnížší cenu a jsou ochotni ožel nejkvalitnější materiály.Jiní zase akceptují vyšší cenu a očekávájí to nejlepší co trh nabízí. Umění je zaujmout. Nechci Vás hanit,snaha se cení.Ale podle Vašich 7 kroků to už umím. Ale to by měla být Vaše práce.To aby všichni si byli rovni.A né ,aby rozhodovalo to jestli jsem měl za 1jedna ze slohových prací. Jsem v branži cca 15let a doteď nepochopím jak někdo může být o 30% levnější než byla nejnižší nabídka.Cca od 5 řemeslníků nabízená.Tenhle mail mi přišel… Číst vice »

Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)
Host
Miloš Lenoch (NejŘemeslnici)

Díky za komentář. Dívali jsme se na tu konkrétní poptávku (Vestavěná knihovna) a tu nabídku o 30% levnější zákazník sehnal někde mimo nás, takže nevíme, jak byla postavená. Jen tak na okraj, už se nám mnohokrát stalo, že zákazník si vybral někoho mimo a pak u nás napsal nakonec na firmu špatnou referenci. Ale k tomu důležitějšímu. Ze 7 bodů bych vypíchnul bod 4 – reference. Nemáte zatím žádnou. A u nabídky kuchyně jste udělal vizualizaci, což je skvělé, ovšem Vaše nabídka je jediná, kde si zákazník nevyměnil kontakty. Když se podíváte na stránku Můj přehled, najdete tam krátké video… Číst vice »

Martin @ jobsboard.cz
Host
Martin @ jobsboard.cz

Zajímavý článek

Jaromír Češka
Host

Dobrý den,dobrý článek.Bohužel dnes je jiná doba.Dnes vítězí většinou nejnižší nabídka.
Málokdo si uvědomí za jakou to je cenu.Několikrát jsem už po takových firmách dodělával práci.
Specielně u plastových oken jsou některé nabídky tak nízké,že to za tu cenu nejde ani vyrobit,ale lidi na to slyší a pak se diví.
S tou komunikací mám spíše opačný problém.Nejen u Vás vypracuji nabídku,zajedu na místo,probereme možnosti atd.A pak už nic.Mě nevadí odmítnutí,mě vadí právě to,že klient neodpoví nijak.A to je všude,nejen u Vás.Škoda,že není nějaký kodex,který by by mě zaručoval,že dostanu odpověď.
S pozdravem J.Češka

Dalibor Glemba
Host

Dobrý den, jsem ze stavební společnosti Almark. Jsme na portálu pouze krátce a zatím se nám nepodařilo získat žádnou zakázku, nicméně jak bylo zmíněno je komunikace průvodní dopis cestou k úspěchu. Nepatříme k nejlevnějším, ale profesionálním přístupem a odbornou radou věřím, že se nám do konce sezóny podaří realizovat aspoň 2-3 zakázky.

Jan
Host
Jan

Jde o různé úhly pohledu : Dovolím si zde jeden nastínit : Souhlasím, že nejlepší získání zakázky je “ fyzická reference „, ukázka prací firmy na stavbě a ukázka provedené stavby společně s investorem a cenová nabídka cca v průměru dle aktuálních cen obvyklých ( dle dodavatelů materiálů, rozpočtových programů, DPH apod. ). A co poté? : Investoři, kteří obdrží zdarma několik cenových nabídek a využívají až zneužívají duševní vlastnictví firem – rady, termíny, i několik šetření na místech, posouzení, doporučení a nabídky k posouzení většinou tří nejnižších cenových nabídek, a ty se snaží u každého dle jednotlivých položek “… Číst vice »