1. 7. 2021, aktualizováno 10. 11. 2022

Češi stráví na internetu průměrně 16,5 hodiny týdně. To znamená, že máte 990 minut na to je oslovit a udělat z nich své zákazníky. Jak postupovat? V první řadě je potřeba využít ty správné nástroje a dobře prezentovat svou práci. A my vám s tím dokážeme pomoct.

Řemeslné firmy získávají až 30 % práce právě přes internet. Není se co divit. Když dojde na hledání dodavatele, hraje online prostředí zásadní roli. Lidé zjišťují informace, chtějí vidět ukázky prací a snaží se dozvědět co nejvíc o materiálech i stavebních postupech. Jak na to, aby našli a oslovili právě vás? Pro řemeslné firmy (i živnostníky) se nejvíc hodí následující nástroje tzv. digitálního marketingu.

Webové stránky zvýší důvěryhodnost

Kdo není na internetu, jako by nebyl. Web je základ a pokud ho máte, zvyšuje se šance, že vás lidé kontaktují. (Spíš než dodavatele, o kterém není nikde ani zmínka.) Základní web v podobě šablony můžete mít už od několika stovek korun měsíčně. Pokud byste chtěli řešení na míru, připravte si jednorázovou investici aspoň 15.000 Kč.

Sociální sítě vás přiblíží k zákazníkům

Češi tráví na sociálních sítích v průměru 159 minut denně. Mezi nejpopulárnější platformy stále patří Facebook, který se hodí právě i pro řemeslné firmy. Můžete na něm prezentovat svou práci, pořádat soutěže, informovat o dění ze zákulisí a jednoduše komunikovat se zákazníky.

Katalogy jsou pořád v kurzu

Být zaregistrovaný na Firmy.cz nebo Google Moje Firma se vyplatí. Češi přes tyto katalogy stále hledají dodavatele. Zápis je zdarma, a navíc se budete zobrazovat i v mapě. (U Firmy.cz se jedná o Mapy.cz, v případě Moje firma jde o Google Maps.)

Poptávkové servery pro více zakázek

S krátkodobým i dlouhodobým přísunem práce vám pomůžou speciální portály. Zákazníci na ně vkládají  inzeráty” s tím, co potřebují (např. vymalovat byt, spravit počítač apod.), a provozovatelé portálů vám tyto poptávky posílají do e-mailu. Pokud vás některá z nich zaujme, můžete na ni reagovat nabídkou. 

Za služby poptávkových serverů se většinou platí ve formě tarifů – při registraci si vyberete ten, který vám nejvíc vyhovuje. 

Nevýhodou běžných poptávkových portálů ale bývá, že často soutěžíte o práci se všemi registrovanými firmami z oboru. Získat byť jen jednoho zákazníka tak zabere dost času.

O digitálním marketingu pro řemeslníky jsme měli celý webinář. Pustit si ho můžete na našem YouTube.

Kolik vás to všechno bude stát?

Všechny zmíněné nástroje jsou užitečné a opravdu vám můžou přivést nové zakázky. Musíte jim ale věnovat čas a hlavně peníze. Na Facebooku už se bez reklamy neobejdete – příspěvky, které nepodpoříte penězi, zapadnou mezi ostatní. A stejně je to s webem: Lidé ho při hledání na internetu neobjeví, pokud nebudete investovat do PPC a SEO. 

O co přesně jde? Jako PPC se označuje reklama, kdy platíte za proklik. Tedy ve chvíli, kdy někdo z uživatelů klikne na speciálně vytvořený odkaz ve vyhledávání nebo banner. Platíte tak za návštěvníky, kteří na váš web skutečně přijdou. 

A SEO je zase soubor technik, které pomáhají zobrazit váš web na předních pozicích ve vyhledávání. Neplatíte sice reklamu jako takovou, ale aby to opravdu fungovalo, je potřeba si najmout odborníka, tzv. SEO specialistu. 

Kolik si tedy ukrojit z rozpočtu? Pokud máte menší firmu, většinu nástrojů budete spravovat sami a nejde vám o to být nejlepší, počítejte zhruba s 5 000 Kč na měsíc. Jestli ale provozujete velký podnik, chcete obsadit přední místa a jít do toho na 100 %, budete potřebovat do začátku kolem 100 000 Kč a každý měsíc pak dalších 30 000 Kč. Nechce se vám investovat tolik? Pak je tu ještě jedna cesta: zaregistrovat se u nás, na NejŘemeslnících.

Práci sháníme my, vy se věnujete řemeslu

U nás vám místo několika nástrojů stačí jeden profil. O zbytek už se postaráme my: poradíme vám, jak vůbec začít, co psát do nabídek pro zákazníka a jak prezentovat svou práci. Kromě toho taky investujeme velké částky právě do zmíněného PPC a SEO. Díky tomu uživatelé internetu váš profil snáz najdou a vy získáváte ještě více zakázek. 

Registrace i profil na NejŘemeslnících jsou zdarma. Platíte (ve formě kreditů) až ve chvíli, kdy zákazník požádá o váš kontakt. A pokud si vás snad nakonec jako dodavatele nevybere, kredity vám zase vrátíme.

I u nás máte na výběr z několika tarifů, a to podle toho, kolik zakázek jakého rozsahu chcete za měsíc odbavit. V naší kalkulačce si můžete spočítat, který program se hodí právě pro vás. Ať už ale zvolíte jakýkoliv, náklady budou několikanásobně menší, než kdybyste si digitální marketing zajišťovali „sami“ už zmíněnými nástroji.

 NejŘemeslníciDigitální marketingMěsíčně ušetříte
Základní tarif300 Kč5 500 Kč5 200 Kč
Pokročilý tarif600 Kč18 000 Kč17 400 Kč
Profi tarif 1 550 Kč28 000 Kč26 450 Kč

Získat jednu zakázku přes NejŘemeslníky stojí firmy 1–3 % z celkového obratu.

U nás získáte zakázky, jaké jste vždycky chtěli

Od klasických poptávkových serverů se lišíme hlavně v jedné věci: na jednu poptávku u nás můžou reagovat maximálně 4 firmy. Pak už je na zákazníkovi, koho si vybere.

Poptávky najdete přehledně u nás na webu a posíláme je taky do e-mailu, přičemž si předem sami nastavíte obor, lokalitu i velikost zakázky. Pokud chcete pracovat jen za 20 000 Kč a víc, budeme vám posílat přesně takové typy „inzerátů“. 

Že to skutečně funguje, potvrzuje i Josef Beneš, majitel stavební firmy: „Dřív jsem získával práci hlavně na doporučení a to mi nevynášelo. Teď, díky NejŘemeslníkům, si můžu vybírat zakázky, které mi sedí zaměřením i rozsahem.”

Co všechno vás čeká, když se zaregistrujete na NejŘemeslníci.cz? Přečtěte si, jak to u nás chodí.

Všechny poptávky navíc ověřujeme. Pokud v nich chybí zásadní informace, zákazníkovi zavoláme a na všechno se doptáme. Vy tak dostáváte co možná nejpřesnější „zadání“, nemusíte ztrácet čas, a věnujete se tomu nejdůležitějšímu: řemeslu. Naším hlavním posláním je usnadnit vám podnikání. A proto řemeslníkům nabízíme ještě další výhody:  

  • Slevy na materiál od stavebnin DEK, 
  • zvýhodněné ceny školení (např. Škola suché výstavby), 
  • pivo Kozel za výjimečnou práci. (Když vás zákazník ocení Kozlovou pečetí poctivosti.) 

A taky jsme vám každý pracovní den k dispozici na telefonu. Dovoláte se přitom skutečným lidem, kteří vám pomůžou založit profil, nahrát fotky vašich předešlých prací, napsat nabídku pro zákazníka. Kromě technických věcí ale rozumí i problémům, se kterými se řemeslníci potýkají, a vědí, jak je řešit: „NejŘemeslníci jsou trochu jako rodina. Na začátku mi dokonce pomohli upravit živnost a díky nim je moje podnikání celkově jednodušší,“ řekl o nás Martin Brabec, designový dekoratér.