Ne. Služba je pro uživatele zcela zdarma.
Ne. Firma dostane váš kontakt jen v případě, když se vám bude líbit její odpověď (nabídka) na vaši poptávku a její reference. V tom případě klikněte u nabídky na tlačítko “Ukázat kontakty” a dojde ke vzájemné výměně kontaktů. Firma dostane vaše kontakty mailem a vy její okamžitě.
Poptávka nemusí být vidět veřejně, je to součástí mechanismu, jak zajistit co nejlepší nabídky. Poptávka je nejdříve odeslána firmám s nejlepším hodnocením a skóre. Cílem je, abyste dostali nabídky od prověřených firem a ne jen od těch, které 'náhodně' zrovna kontrolují naše stránky. Následně ovšem v případě, že nedostanete 5 nabídek (firmy jsou vytížené, nemají zájem o danou zakázku, atp.) se poptávka objeví i na stránkách viditelně a může získat více nabídek, ovšem již od firem, kde tak dobře nemusíme znát jejich kvalitu. Zároveň se aktivně oslovují i další firmy v pořadí podle hodnocení a vzdálenosti.
Systém je poměrně propracovaný a komplexní a snaží se, abyste dostali nabídky od co možná nejlepších firem a pokud možno rychle.
V pracovní dny během několika hodin. Často se snažíme se zákazníkem ještě upřesnit zadání, protože víme, že konkrétnější zadání získává více a konkrétnějších nabídek.
V e-mailu s nabídkou kliknete na odkaz “ukázání kontaktů” nebo na stránce s vaší poptávkou (je třeba být přihlášen) po kliknutí na tlačítko “Ukázat kontakty” u nabídky.
Ne. Můžete si stále vybrat kohokoliv mimo systém.
Nicméně uvítáme, pokud jste od nás alespoň nějakou nabídku dostali (a posloužila např. pro srovnání), když nám na oplátku dáte vědět, jakou firmu jste si vybrali. Jednak tím máme jistotu, že firmy, které vám daly nabídku, nepodvádí a nesnaží se obejít systém (ano, i to se bohužel stává a tyto firmy bývají zpravidla problematické i jinak) a také vám potom můžeme pomoci, pokud náhodou i s “vaší” firmou nastanou komplikace a chtěli byste napsat např. negativní referenci. Zákazníkům, kteří píšou reference, které nejsou z poptávek, nemůžeme věnovat takovou podporu.
Věnujte pozornost referencím. Čtěte i slovní hodnocení a podívejte se, zda jsou reference na práce podobné té vaší (některé firmy jsou dobré na menší zakázky a větší může být nad jejich síly, někdo umí lépe jednu činnost, jiné druhou). Na počtu referencí také záleží, jedna reference a deset referencí má jinou vypovídací schopnost.
A nejdůležitější nakonec. Vždy mějte písemnou smlouvu o dílu, kde je nadefinován rozsah prací, cena, časový harmonogram a sankce za nedodržení dohody.
Systém monitoruje odpovědi firem (které jsou zvány v pořadí podle hodnocení) a dokud si z nabídek nevyberete, postupně zve automaticky další. S přímým kontaktem bychom nevěděli, které firmy reagovaly a v jakém počtu a nebyli bychom schopni proces řídit a sledovat úspěšnost firem.
Zároveň byste přišli o možnost vidět reference firem a jak s nimi byli zákazníci spokojeni, což je jedna z největších předností našeho systému. Také by se mohlo stát, že vám bude volat spousta firem, což během práce obtěžuje a nebyli bychom schopni ani s tímto problémem nic dělat.
Na novou nabídku dostanete upozornění na váš mail. Ve zprávě vždy bude text nabídky, odkaz, přes který budete moci na nabídku reagovat a odkaz na ukázání kontaktů firmy.
Reference píší zákazníci. Buď se k napsání rozhodnou sami nebo je o to požádá dodavatel, který pro ně pracoval.
Poslední možnost je, že ohodnotí práci, která se realizovala na základě poptávky v našem systému.
Protože reference jsou nejdůležitější součástí našeho systému, věnujeme hodně úsilí jejich ověřování. Podvodné reference mažeme, v případě opakovaných problémů firmu blokujeme. Pokud máte podezření na podvodnou referenci, napište nám na info@nejremeslnici.cz. Je však důležité si uvědomit, že každý zákazník má jiná očekávání a nároky na kvalitu či chování dodavatele. Také platí, že i špatný dodavatel mívá nějaké spokojené zákazníky a i ten dobrý někoho naštve. V každém případě je dobré zohlednit počet referencí (jedna je opravdu málo) a přečíst si konkrétní hodnocení.
Automatizovaně i ručně hledáme v referencích různé příznaky podvodu, od jednoduchých, po docela komplikované. Konkrétní detaily prozrazovat nechceme, protože by to usnadnilo podvodníkům zamaskování podvodných referencí. V některých případech požadujeme kvůli ověření po poptávajícím předložení důkazů o jednání s hodnocenou firmou.
Firmy mohou samy své zákazníky požádat o hodnocení konkrétní práce. Funguje to tak, že firma vyplní popis zakázky, případně přidá fotky a tento polotovar odešleme zákazníkovi k vyplnění hodnocení. Vždy platí, že hodnocení píše zákazník.
Znamená to, že dodavatele pro tuto práci vybral zákazník přes naše stránky a díky tomu známe celou historii dané zakázky. Takové reference jsou nejcennější.
Ano, je možné hodnotit i firmu, která na stránkách zatím není. Jediným předpokladem je, že pro vás firma vykonala konkrétní práci. Pro identifikaci firmy je nutné vyplnit její jméno a alespoň jeden z trojice údajů e-mail, telefon, IČO. Pokud by se jednalo o negativní referenci, je třeba také mít k dispozici nějaký doklad, který prokáže, že firma pro vás práci prováděla. Více o negativních referencích se dočtete v Pravidlech negativních referencí.
Reference by měla obsahovat věcný popis zadání a toho, co se skutečně stalo. Zejména u negativních referencí se občas vlivem emocí objevují invektivy vůči dodavteli, které ovšem nejsou povolené. Je lepší popsat konkrétní problém a jak k němu došlo (štuk a malování proběhly stejný den a další den popraskaly a loupou se), než říkat pan X. je patla.
Tuto problematiku řeší i podmínky používání našich stránek. Závěrem je také třeba upozornit na fakt, že za svá tvrzení je jejich autor právně zodpovědný. Hodnocená firma může v případě, že se cítí poškozena, řešit případné poškození svého jména soudní cestou. Proto je důležité se držet popisu situace, což, pokud je pravdivé, v soudním sporu obstojí, na rozdíl od tvrzení typu „pozor, jsou to zloději“, které, ač pravdivé, může být úspěšně žalovatelné.
Kvalitního dodavatele nejlépe poznáte podle doporučení (referencí). Na NejŘemeslnících můžete najít několik tisíc referencí na firmy. Každá obsahuje kromě popisu zakázky i hodnocení zákazníka.
Fušer je dodavatel, který neodvádí dobrou práci a má nespokojené zákazníky.
Nejsnazší způsob je zadat si poptávku, pak za vás spoustu práce uděláme my a vy si vyberete z nabídek dodavatelů, kteří na poptávku zareagují.
Použijte funkci Zapomenuté heslo. E-mailem vám pošleme jednorázový přihlašovací klíč, který vám umožní se jednou přihlásit a nastavit si nové heslo.
Vaše stávající heslo z bezpečnostních důvodů ani my nemůžeme zjistit.
Facebook není nutný pro přihlášení nebo registraci do systému. Stačí váš e-mail a heslo.
Přihlášení Facebookem je pouze ulehčením pro ty, kdo Facebook používají, protože jim dává možnost přihlásit se bez toho, aby si pamatovali další heslo. Navíc pokud na Facebooku přihlášeni jste, jedním kliknutím jste přihlášeni i na NejŘemeslnících. Kdo zkusil již nechce jinak. Bezpečnost údajů je samozřejmě vyřešena.